گروه سیاسی: در پی تشدید بحران لبنان، اظهارنظرهای مختلف مقام‌های کشورهای غربی، عربی و از جمله برخی دولتمردان لبنانی حکایت از شکل‌گیری تلاشی جدید برای طرح اتهام‌های بی‌پایه و اساس علیه تهران دارد.

پایگاه اینترنتی عصر ایران به نقل از شبکه خبری CBS گزارش داد: مروان حماده، وزیر ارتباطات لبنان مدعی شده است که شبه‌نظامیان در حال تبدیل کردن لبنان به پایگاه ایران در دریای مدیترانه هستند. وی همچنین مدعی شد که لبنان به تدریج به سیطره تندروهای ایرانی درمی‌آید.احمد فتفت، وزیر ورزش لبنان نیز مدعی شده که ایران مسئول اتفاقات جاری در لبنان است؛  چراکه آن‌ها با حمله به لبنان از ما می‌خواهند بدون هرگونه درگیری تسلیم شویم.

ادعاهای واشنگتن

در همین حال، مقام‌های آمریکایی نیز برای سرپوش گذاشتن بر دخالت‌های فراوان خود در مسائل لبنان، ایران را به دامن‌زدن به ناآرامی‌های این کشور به‌وسیله اعضای حزب‌الله متهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: حزب‌الله و متحدانش با حمایت ایران، شهروندان بی‌گناه لبنان را کشته و زخمی کرده و اختیار مشروع دولت لبنان و مؤسسات دولت این کشور را تضعیف می‌کنند.

شان مک‌کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم مدعی شد که ایران در راه‌اندازی خشونت‌هایی که دست کم 14 کشته و 20 زخمی بر جای گذاشت، دست داشته‌ است.

کد خبر 51438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز