شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

محققان دانشگاه نورث‌ وسترن آمریکا گفتند: مطالعه روی یک گروه ۱۶ نفری از زنان باردار مبتلا به کوویدـ۱۹ نشان می‌دهد این ویروس به جفت جنین حمله می‌کند.

زنان باردار و کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: جفت اندامی است که در دوران بارداری به عنوان روده، کلیه‌ها، کبد و ریه‌های جنین عمل می‌کند.

در بررسی‌هایی که بلافاصله پس از تولد نوزادان این زنان انجام گرفت، مشخص شد جریان خون از بدن مادر به جفت و بدن جنین به میزان کافی نبوده است و لخته‌های خون درون جفت این نوزادان یافت شد.

به اعتقاد محققان، این وضعیت می‌تواند در عملکرد جفت به عنوان یک اندام واسط برای تغذیه و اکسیژن‌رسانی به جنین و همچنین خارج کردن ضایعات از بدن آن اختلال ایجاد کند.

با وجود این‌که تحقیقات درباره اثرات ویروس کرونا بر جفت و جنین به تازگی آغاز شده است و این مطالعه بزرگ‌ترین تحقیقات انجام‌گرفته در این باره محسوب می‌شود، محققان معتقدند تاکنون آلودگی ویروسی موجب مشکلات شدید در دوران بارداری مادران مبتلا به کوویدـ۱۹ نشده است.

در واقع با وجود مسدود شدن جریان خون و کوچک بودن جفت بسیاری از جنین‌های مورد مطالعه در این تحقیقات‌ ۱۴ نوزاد سالم و عادی متولد شدند که فقط یکی از آن‌ها زودرس بود. یکی از مادران نیز ناچار به سقط جنین شد، اما از آنجا که وی علائم کوویدـ۱۹ نداشت، هنوز مشخص نیست که سقط جنین بر اثر آلودگی ویروسی بوده یا عوامل دیگری در آن موثر بوده است.

کد خبر 514376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha