رئیس اداره محیط‌زیست بوکان گفت: با توجه به شرایط زیست‌محیطی دریاچه پشت سد شهید کاظمی، هر ساله در فصل بهار انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی برای لانه‌گزینی و زادآوری به این جزایر کوچ کرده و مشغول به زادآوری می‌شوند.

پرندگان مهاجر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، آوات بازیار در ارومیه، استان آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به شرایط زیست‌محیطی دریاچه پشت سد شهید کاظمی هر ساله در فصل بهار انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی برای لانه‌گزینی و زادآوری به این جزایر کوچ کرده و مشغول به زادآوری هستند و در این میان، کاکایی مدیترانه که در سال ۹۵ اولین حضورش در منطقه به ثبت رسیده و مشاهده شده، از جمعیت بیشتری نسبت به گونه‌های دیگر برخوردار است.

وی اضافه کرد: طرح پایش سالانه در فصل بهار از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اجرا می‌شود، در جزایر سد شهید کاظمی انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله انواع کاکایی مدیترانه‌ای، صورتی و سرسیاه مشاهده شده است.

رییس اداره محیط‌زیست بوکان عنوان کرد: جزایر نظرگاه، سیدآباد و سید نجمه، خوشه‌دره و حسن‌آباد جزایری هستند که در آن پرندگان اقدام به آشیانه‌گزینی به صورت کلنی می‌کنند.

وی یادآور شد: وضعیت مناسب و تغذیه خوب در این جزایر موجب افزایش چشمگیر حضور انواع پرندگان آبزی و کنارآبری در این شهرستان شده است.

بازیار خاطرنشان کرد: شرایط زیستگاهی مناسب باعث شده اینجا به منطقه‌ای ایده‌ال برای زیست و جوجه‌آوری هزاران قطعه از این پرندگان تبدیل شود.

کد خبر 514097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha