فعالیت جمعه بازار گنبدکاووس که از سه ماه قبل و با آغاز همه‌گیری کرونا تعطیل شده بود از امروز جمعه بار دیگر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: رعایت فاصله اجتماعی بین غرفه‌داران و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از جمله تاکیدات مسئولان برای موافقت با بازگشایی این بازارچه است.

فرزانه جعفری تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بازار هفتگی گنبدکاووس، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان، توصیه های بهداشتی را برای غرفه‌داران تشریح کردند و علاوه بر آن از بساط کردن فروشندگان در وسط خیابانی که غرفه داران در ۲ طرف آن مشغول کار هستند جلوگیری خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: بازگشایی مجدد بازارهای‌ هفتگی در شهرهای مختلف گلستان روزهای اخیر از سوی استاندار ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در صورت رعایت مسایل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط کسبه جمعه بازار و شهروندان گنبدی، این بازار از این به بعد به فعالیت خود ادامه خواهد داد اما در غیر اینصورت بار دیگر تعطیل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از ممنوعیت فعالیت بازار پرنده‌فروشان در حاشیه بازار هفتگی این شهر خبر داد و گفت: فعالیت این بازار تا اطلاع بعدی ممنوع است.

جمعه‌بازار گنبدکاووس دارای هزار و ۲۰۰ غرفه است که برخی از کسبه این بازار به سبب نوع و میزان کالا و اجناسی که عرضه می‌کنند، ۲ یا سه غرفه دارند.

جمعه‌بازار شهر ۱۶۵ هزار نفری گنبدکاووس، از شلوغ‌ترین بازارهای هفتگی گلستان است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبود یافتن ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۲۴۹ رسید.

کد خبر 514089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha