مدیران شرکت اپل با دادن ۷۰ میلیون دلار پول به استودیو سونی حق پخش آنلاین درام جنگی «سگ تازی» را با بازی تام هنکس برای ۱۵ سال در اختیار گرفتند.

تام هنکس در فیلم جنکی سگ تازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هر چند هزینه کردن ۷۰ میلیون دلار برای یک فیلم جنگی ۵۰ میلیون دلاری اندکی عجیب به نظر می‌رسد اما در خانه ماندن مردم در دوران قرنطینه کرونا و افزایش رپزافزون تقاضا برای محتواهای تازه، اقدام اپل‌تی‌وی پلاس را توجیه می‌کند. آن هم در زمانه‌ای که رقابت شبکه‌های آنلاین برای جذب مشترک به اوج رسیده است.

هنکس علاوه بر بازی در «سگ تازی» فیلمنامه این درام جنگی را هم بر اساس واقعه‌ای تاریخی در جنگ جهانی دوم نوشته است. پس از شیوع کرونا و تعطیل شدن سینماها، تمام برنامه‌های مربوط به اکران‌های تازه هم منتفی شد و استودیو سونی تصمیم گرفت نمایش عمومی «سگ تازی» را به تعویق بیندازد. حالا که حق پخش فیلم به شبکه تلویزیونی اپل رسیده، مشترکان این شبکه می‌توانند نخستین تماشاگران آن در دنیا باشند.

این نخستین بار است که هنکس در مقام یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود قید پرده بزرگ سینما را می‌زند و به قاب کوچک تلویزیون می‌آید. گفته می‌شود پیش از امضای قرارداد میان سونی و اپل، رضایت هنکس هم جلب شده است. هر چند سونی همچنان حق پخش «سگ تازی» را در چین در دست دارد و پس از رفع شدن خطر کرونا، آن را در بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان به نمایش عمومی می‌گذارد.

سونی که ۱۹ ژوئن را برای اکران عمومی فیلم تازه هنکس در نظر گرفته بود، با آمدن کرونا و لغو شدن تمام برنامه‌ها نگران گم شدن «سگ تازی» در سلطه انبوه بلاک‌باسترهای تابستانی بود. از این رو آن را به نتفلیکس و اپل پیشنهاد داد و اپل تی‌وی با پول بیشتر حق پخش فیلم را به دست آورد. لغو شدن تولید برنامه‌ها و فیلم‌ها در زمانه کرونا دست مدیران تلویزیون اپل را در تامین محتواهای تازه خالی کرده است.

کد خبر 513835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha