استاندار تهران با اشاره به روند کاهشی بیماری کرونا در استان تهران از بازگشایی رستوران‌ها و مهدکودک‌ها پس از عید فطر با تهیه پروتکل بهداشتی خبر داد.

بندپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره وضعیت کرونا در استان تهران گفت: راهبرد ما در ستاد مقابله با کرونا در استان تهران حفظ حساسیت‌ها و ندادن اطمینان کاذب به شهروندان و همچنین پرهیز از عادی‌سازی است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که مردم با رعایت بهداشت فردی و انجام عملیات‌هایی که در رابطه با بهداشت محیط صورت می‌گیرد و همچنین با استفاده از لوازم حفاظت فردی بتوانند، فعالیت‌های روزمره‌ای که لازم است، برای چرخه اقتصاد استان تهران صورت بگیرد را انجام دهند و خوشبختانه در این زمینه به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

استاندار تهران با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا (کووید-۱۹) قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: اما روند میزان بستری‌شدگان، بیماران بستری در بخش‌های ویژه و فوت‌شدگان در استان تهران به لطف خدا و تلاش کادر درمانی و نیروهایی که در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت می‌کنند و همچنین همکاری بین‌بخشی که بین همه دستگاه‌ها در استان تهران شکل گرفته روند نزولی خوبی را شاهد هستیم.

محسنی‌بندپی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای بازگشایی هر موسسه و هر مکانی که باید بازگشایی شود، پروتکلی را آماده کرده است. به طور مثال با توجه به اینکه قرار است رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها بعد از عید سعید فطر بازگشایی شوند برای آنها توسط وزارت بهداشت پروتکلی تهیه شده است، چراکه نمی‌توانند با همان ظرفیت قبلی ادامه فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بازگشایی مهدهای کودک نیز قطعا پروتکلی از سوی وزارت بهداشت نیاز است که ما هم تلاش می‌کنیم در راستای رفع مشکلات آنها زودتر پیشنهاد بازگشایی آنها را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیگیری کنیم.

استاندار تهران همچنین با تاکید بر اینکه بهتر است، مردم در ایام تعطیلات پیش رو از سفر حذر کنند، گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو احتمال سفر از استان تهران وجود دارد و ما در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم اما بهتر است مردم با توجه به اینکه هنوز بیماری به طور کامل از بین نرفته است از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

کد خبر 513628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    رستوران‌های لواسان و جاجرود که باز هستند جناب استاندار
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    خاک سرتون