چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح تربیت جنسی پیش از شیوع کرونا در دستور کار بوده، از بررسی و ابلاغ آن پس از کرونا خبر داد.

مهدی نوید ادهم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره برنامه‌ها و اولویت‌های شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۹۹ گفت: بعد از تصویب سند تحول بنیادین اصلی‌ترین کار شورای عالی آموزش و پرورش فراهم آوردن بسترها و زمینه‌های حقوقی و قانونی برای اجرای سند تحول بنیادین و همچنین تلاش‌ها برای نظارت بر فرآیند اجرا بوده‌ است، این اقدامات در سال جاری نیز ادامه خواهند داشت.

نویدادهم بیان کرد: در طول این چند سال گذشته و همچنین در آینده استراتژیک اصلی مدیریت شورای عالی آموزش و پرورش در اهمیت بحث سند تحول بنیادین نهفته است تا آنچه را که نیاز است، در بستر حقوقی و قانونی برای اجرای سند تحول بنیادین فراهم آورد، از طرفی شورای عالی آموزش و پرورش این مهم را وظیفه خودش می‌داند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این سال‌ها اجرای زیر نظام‌های سند تحول بنیادین یکی از اصلی‌ترین کارهایی بوده که انجام و تدوین شده و به تصویب رسیده است. علاوه بر اینها اهداف دوره‌های تحصیلی دیگر نیز تدوین شده که جهت تصویب در دستور کار شورای عالی قرار دارد.

وی درباره اهمیت آیین‌نامه اجرایی مدارس گفت: آیین‌نامه اجرایی مدارس تجلی سند تحول بنیادین در مدرسه است و خوشبختانه با مشارکت همه معاونان ذیربط تنظیم شده و ما مهر سال ۹۹ را مبتنی بر این آیین‌نامه آغاز خواهیم کرد.

نویدادهم اضافه کرد: اگر ما به دنبال مدرسه‌ای در تراز سند تحول بنیادین هستیم، عملیاتی شدن این آیین‌ نامه اجرایی کمک بسیار زیادی خواهد کرد تا به اهدافمان برسیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت بررسی طرح تربیت جنسی گفت: تدوین کلی سیاست‌های طرح تربیت جنسی وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و آنها متولی و مسئول هستند. آنها نیز برای پیشرفت در این کار همه دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت آموزش و پرورش را فراخواندند تا با مشارک آنها این کار انجام شود. با مشارکت آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های ذیربط جلساتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و بررسی آن در دستور کار است.

وی تصریح کرد: امیداوریم به زودی این طرح تنظیم و ابلاغ شود و ذیل آن همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید وظایف خود را در قبال طرح تربیت جنسی انجام دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که دستورالعمل طرح تربیت جنسی چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: رسیدگی به این مساله پیش از جریان شیوع کرونا ویروس در دستور کار بوده و امیدواریم در اولین جلساتی که این شورا بعد از اتمام این شرایط خواهد داشت، طرح تربیت جنسی بررسی و ابلاغ شود.

کد خبر 513559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha