رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر آغاز بارش‌های پراکنده از عصر امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در استان است.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بر اساس تحلیل‌های انجام شده تا پایان هفته بارش‌های پراکنده و خفیفی در استان رخ می‌دهد و پدیده خاصی جز آن وجود ندارد.  

وی اظهار کرد: افزایش دما که در استان از هفته قبل آغاز شده، به میزان سه درجه سانتی‌گراد تا آخر هفته نیز ادامه دارد.  

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی درباره دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۱۰ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و پلدشت با ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان لقب گرفتند.  

روند افزایشی دما از هفته گذشته آذربایجان‌غربی را فرا گرفته است. پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.  

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت، داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.  

کد خبر 513310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha