معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فعلا برنامه آموزشی نیمسال این دانشگاه همان تقویم و برنامه اعلام شده قبلی است، گفت: بنایی برای پذیرش حضوری و فیزیکی دانشجویان از ۱۷ خرداد ماه در دانشگاه تهران نداریم.

امتحان - دانشگاه - مدرسه - کنکور - آموزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین حسینی در نشست مجازی با دانشجویان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه فعلا برنامه‌ای برای حضور دانشجویان در دانشگاه از ۱۷ خرداد نداریم، گفت: دانشگاه در این تاریخ باز نخواهد شد و فعلا تصمیمات ما بر اساس همان تقویم آموزشی رسمی اجرایی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اما اگر بر حسب مورد، استاد و دانشجو توافق کنند، برای رفع اشکال به دانشگاه مراجعه کنند، اشکالی برای حضور دانشجویان وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه حضوری برگزار خواهد شد، گفت: در خصوص نحوه حضور دانشجویان متعاقبا تصمیم‌گیری خواهد شد. باید بررسی کنیم که آیا امکان حضور دانشجویان برای امتحانات پایان ترم در مراکز استانی وجود دارد یا نه؟ اما آنچه در حال حاضر مهم است، این است که از ۱۷ خرداد برنامه‌ای برای حضور فیزیکی دانشجویان نداریم.

دکتر حسینی همچنین در خصوص تصمیمات دانشگاه برای آموزش دروس عملی دانشجویان نیز گفت: امیدواریم پس از برگزاری آزمون‌ها در نیمه دوم تیرماه بتوانیم دروس عملی را برگزار کنیم.

وی در خصوص امکان حذف درس دانشجویان نیز گفت: دانشجویان کارشناسی سه درس و کارشناسی ارشد نیز یک درس را می‌توانند بدون هیچ محدودیتی حتی حدنصاب حذف کنند و حذف دروس بدون نیاز به مراجعه از طریق سامانه گلستان صورت خواهد گرفت، اما با توجه به اینکه دانشجویان دکتری برای فارغ‌التحصیلی باید معدل آنها به ۱۶ برسد، بنابراین این دانشجویان می‌توانند کسری نمره خود را با اخذ واحدهای جبرانی و یا دروسی دیگر در سنوات آموزشی مجاز جبران کنند. بنابراین ما فقط در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بحثی به نام مشروطی داریم.

دکتر حسینی در خصوص وضعیت شهریه پرداختی دانشجویان برای نیمسال جاری نیز گفت: دانشجویان دوره‌های کارشناسی و دکتری در پرداخت شهریه پول یک دوره هشت نیمسال را پرداخت می‌کنند و این دانشجویان که در دوره‌های روزانه و یا چه در دوره‌های شبانه در نیمسال سنوات عادی دارند، اما دانشجویان کارشناسی ارشد پولی که پرداخت می‌کنند، شهریه واحدهای آن ترم است. بنابراین شهریه نیمسال دریافت شده از دانشجویان و استرداد آن پیچیده خواهد بود، اما برای ترم آتی دانشگاه برنامه‌هایی خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت آزمون جامع دکتری دانشجویان برای نیمسال جاری تحصیلی نیز گفت: پس از بازگشایی دانشگاه‌ها در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد، اما از نیمه دوم خرداد آزمون‌های زبان را برگزار خواهیم کرد و حداکثر پنج نفر در آزمون شرکت می‌کنند.

دکتر حسینی با تاکید بر اینکه اساتید، دانشجو را به دلیل غیبت وادار به حذف درس نکنند، اظهار کرد: دانشجویانی که به دلیل مشکلات نتوانسته‌اند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند، دسترسی به فایل دارند. بنابراین غیبت محسوب نمی‌شود.

وی در خصوص امکان حذف ترم دانشجویان نیز گفت: تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ترم جاری درخواست حذف ترم دارند. ما دستورالعملی قبلا در این زمینه تهیه و ابلاغ کرده‌ایم و رویکرد ما این است که تا حدی که ممکن است با دانشجویان همکاری کنیم. دانشجویان می‌توانند مسائل خود را از طریق سامانه به دانشکده اعلام کنند. اگر درخواست حذف ترم آنها در دانشکده تایید شود، از نظر کمیسیون موارد خاص نیز مورد تایید است؛ اما اگر این درخواست رد شود، مجددا امکانی را در نظر گرفتیم که درخواست آنها در کمیسیون موارد خاص مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص شیوه ارزشیابی دانشجویان در طول ترم به جای امتحان پایان ترم نیز گفت: اجرای این شیوه در دوره کارشناسی فعلا امکانپذیر نیست و بنا داریم دانشجویان به صورت حضوری امتحان بدهند.

  • وضعیت آموزش دانشگاه در ترم آینده

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص وضعیت آموزش دانشگاه در ترم آینده نیز گفت: ویروس کرونا در دنیا اتفاقی را رقم زده است که تصمیمات دولت‌ها و نهادها در برابر آن قابل پیش‌بینی نیست. به‌طوری‌که دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای نیمسال آتی آموزش خود را الکترونیکی برگزار می‌کنند، اما در دانشگاه تهران تمامی تصمیمات ما بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ خواهد شد. چرا که ترم جاری آموزش‌های نظری ما کاملا به صورت مجازی برگزار می‌شود و بحثی به عنوان آموزش حضوری در این خصوص در دانشگاه نداریم، اما با توجه به اینکه نمره دروس عملی به صورت ناتمام ثبت می‌شود، به همین جهت سعی می‌کنیم از حضور فیزیکی دانشجویان برای آموزش‌های عملی بهره ببریم.

دکتر حسینی در خصوص دفاع پایان‌نامه‌های ارشد نیز گفت: فعلا فرصت دفاع برای دانشجویان نیمسال ششم کارشناسی ارشد تا پایان مهرماه تمدید شده است. اما در صورتی‌ که برای آنها مشکلی پیش بیاید، با تایید استاد و گروه امکان تمدید نیز وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت دروس مربوط به تربیت‌بدنی نیز گفت: این درست قاعدتا عملی محسوب می‌شود و قرار بود با سایر درس‌های عملی برگزار شود؛ اما به دلیل ملاحظات فارغ‌التحصیلی برخی از دانشجویان با هماهنگی دانشکده تربیت‌بدنی متناسب با شرایط فعلی، دروس تربیت‌بدنی ۱ و ۲ به صورت مجازی نیز قابل ارائه است.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه تهران، دانشجویانی که در ترم جاری به اینترنت دسترسی نداشته باشند، جزو موارد خاص برای حذف ترم یا واحد به شمار می‌روند و در مجموع محدودیتی برای حذف ترم آنها وجود ندارد.

وی در خصوص این سوال که آیا این ترم، مشروطی برای دانشجویان وجود دارد یا نه؟ گفت: تصمیم دانشگاه بر این بوده است که اگر دانشجویی این ترم مشروط شد و معدل کل او بالای ۱۲ باشد، محدودیت برای ترم بعد نخواهد داشت.

دکتر حسینی در خصوص نحوه امتحانات پایان ترم دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه تهران نیز گفت: قوانین آموزشی برای دانشجویان خارجی که هنوز در کشور حضور دارند، همان مقررات آموزشی است که برای دانشجویان خود ترسیم کردیم؛ اما برای دانشجویانی که امکان حضور در کشور را ندارند، امتحانات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 513020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha