سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس رقابت درون گروهی اصولگرایان را چندش‌آور دانست و با بیان اینکه مجلس یازدهم ۲۵۰ فراکسیون خواهد داشت، کاندیداتوری خودش برای ریاست کمیسیون قضائی مجلس پیش‌رو را اعلام کرد.

حسن نوروزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دهم درباره آرایش سیاسی مجلس یازدهم گفت: اگر چه نسبت به مجلس یازدهم احساس تزلزل می‌شود اما این مجلس حداقل در یکی دو سال اول چابک و اهل کار است و پیش‌بینی  می‌کنم فراکسیون‌های فعالی داشته باشد و کارهای خوبی را هم انجام دهد. این مجلس نسبت به مجلس دهم در کارهای تقنینی، نظارتی و طرح‌ها و فعالیت‌های فراکسیون نسبت به مجلس دهم فعال‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم فراکسیون‌های تخصصی نسبت به فراکسیون‌های سیاسی بیشتر است، اظهار داشت: همه نوع فراکسیونی در حال شکل‌گیری است از فراکسیون کسب‌وکار و محیط‌زیست گرفته، تا اوقاف، نمایندگان مرزنشین، رفاه اجتماعی، ارشاد و غیره.

منتخب مردم رباط کریم در مجلس یازدهم افزود: حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ فراکسیون شکل خواهد گرفت که به جز ۱۰ تا ۱۵ فراکسیونی که سیاسی هستند، مابقی در زمینه‌های تخصصی و حوزه کار فعال خواهند بود. فراکسیون‌های مجلس یازدهم بسیار متفاوت‌تر از مجلس دهم هستند و هر کسی احساس مسئولیت کرده و در حال جمع آوری امضا برای تشکیل فراکسیون است.

نوروزی با اعلام اینکه نامزد فراکسیون کمیسیون حقوقی قضایی هستم، درباره رقابت بین جریان‌های مختلف اصولگرایی بر سر هیات رئیسه، خاطرنشان کرد: خوبی رقابت در هیات رئیسه و ریاست مجلس این است که افراد زیادی کاندیدا شده‌اند، انتخابات هیات رئیسه خیلی شکننده نخواهد بود و در نتیجه اتحاد آنها را در پی خواهد داشت و ما دغدغه‌ای در این مساله نداریم.

وی درباره اینکه چه کسی رئیس مجلس خواهد شد، اظهار داشت: نمی‌توان مشخصا الان اظهارنظری در این باره کرد چرا که هر سه گروه پایداری‌ها، طیف منتسب به احمدی‌نژاد، قالیباف و همچنین گروه چهارم یعنی موتلفه اسلامی در حال رایزنی هستند اما به نظر می‌رسد که در نهایت به فرد متحدی خواهند رسید.

عضو فراکسیون مستقل ولایی مجلس دهم ادامه داد: ما به تصمیم جبهه متحد اصولگرایان معتقد هستیم و به هر نتیجه کلی برای ریاست که برسند اختلاف کمتر می‌شود و حول محور تصمیم جبهه متحد خواهد بود که تلاش بر این است که مجلسی کم تنش و پرکار داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه اگر مجلس یازدهم بخواهد از همان ابتدا تنش داشته باشد، مجلس کسالت‌آوری خواهد بود، تاکید کرد: به همین دلیل جبهه متحد به یک رئیس و نواب ریاست خواهد رسید و دغدغه ما را در مورد نبود رقابت درون مجلس برطرف خواهد کرد چرا که رقابت به این صورت چندش آور است و جبهه متحد از این فضا دور خواهد شد.

کد خبر 512926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha