نماینده پیشین ایران در اوپک گفت: ایران به اعتبار قدرت راهبردی موشکی خود در حال شکستن علنی تحریم‌های آمریکاست.

سیدمحمدعلی خطیبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدمحمدعلی خطیبی نماینده پیشین ایران در اوپک با اشاره به اینکه آمریکا چندین ناو جنگی به همراه هواپیما به سمت ۵ نفتکش ایرانی در حال حرکت به سمت ونزوئلا اعزام کرده است، گفت: نفتکش های ایرانی که به سمت ونزوئلا حرکت کرده اند؛ شامل سوخت بنزین هستند. این مبادله از جمله تجارت همیشگی بین ایران و ونزوئلا بوده و هست.

او ادامه داد: با توجه به نزدیکی جغرافیایی ونزوئلا با ایالات متحده و تحریم هر دو کشور ایران، نفتکش ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی در حال حرکت به سمت مقصد است و اگر کشور آمریکا بخواهد مانع تردد این کشتی‌ها شود قوانین کشتیرانی را در آب‌های آزاد را نقض کرده است.

نماینده پیشین ایران در اوپک اضافه کرد: بسیار بعید است آمریکا جرات کند نفتکش‌های ایرانی را توقیف کند چرا که انگلیس در گذشته این  اشتباه را انجام داد و نتیجه آن را به وضوح دید.

خطیبی تصریح کرد: ایران به اعتبار قدرت راهبردی موشکی خود در حال شکستن علنی تحریم‌های آمریکاست و این توانایی استراتژیک تضمین کننده فعالیت‌های اقتصادی ایران در شرایط تحریم خواهد بود؛ به طور کلی فعلا خبری مبنی بر متوقف شدن کشتی‌های ایرانی منتشر نشده است و اگر این اتفاق رخ دهد آمریکا باید منتظر عواقب آن باشد.

کد خبر 512634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • iranmehr IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 1
    امپراطوری ایران به سرعت و با قدرت در حال احیا شدن است و هیچ چیز نمی‌تواند سد راه این تکرار تاریخ شود