ادعای تبادل طلا بین ایران و ونزوئلا مدتی است که توسط آمریکا پیگیری شده. از اواسط اردیبهشت‌ماه، مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که ونزوئلا هزینه خدمات ایران در صنعت نفت این کشور را با طلا می‌پردازد.

كشتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، در ادامه چالش‌های آمریکا با ایران و در جهت فشار بیشتر بر تهران و کاراکاس، ایالات متحده برای جلوگیری از فروش نفت ایران به ونزوئلا دست‌به‌کار ارسال ناو جنگی به دریای کارائیب شد. خبرگزاری فارس گزارش داد، اسامی چهار ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا که به همراه هواپیمای «پی ۸ پوسایدون» از اسکادران VP-۲۶ به منطقه کارائیب اعزام شده‌اند، مشخص شده است.

طبق این گزارش، «کشتی جنگی یواس‌اس دیترویت USS Detroit (LCS-۷)، کشتی جنگی یواس‌اس لاسن USS Lassen (DDG-۸۲)، کشتی جنگی یواس‌اس پربل USS Preble (DDG-۸۸) و کشتی جنگی یواس‌اس فاراگات USS Farragut (DDG-۹۹) برای مقابله احتمالی با نفتکش‌های ایرانی که ممکن است به سمت ونزوئلا در حال حرکت باشند، اعزام شده‌اند. ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های یک‌جانبه از سوی ایالات متحده قرار دارند.

  • بیشتر بخوانید:

ریسک خطرناک آمریکا ؛ بدون واکنش نمی‌ماند | ترامپ با ایجاد ناامنی در آبراه‌ها به دنبال قمار جدید است؟

شناسایی کشتی‌های اعزامی آمریکا برای مقابله احتمالی با نفتکش‌های ایران در کارائیب | اسامی ۴ ناو جنگی اعزامی

تلاش آمریکا برای اقدام علیه ایران با یک ادعای جدید | ایران به ونزوئلا بنزین می‌دهد طلا می‌گیرد

تا لحظه تنظیم این گزارش، مقامات وزارت خارجه، شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر ایران دراین‌باره موضعی نگرفته‌اند، هرچند مقامات ایران پیش‌تر درباره ادعاهای مشابه مقامات آمریکا واکنش نشان داده بودند و ضمن بی‌اساس‌خواندن آنها تأکید کرده بودند کشور ثالث نمی‌تواند به این شکل در روابط ایران و ونزوئلا دخالت کند. اواخر هفته گذشته، یک مقام آمریکایی با ادعای اینکه ایران به ونزوئلا بنزین ارسال کرده، گفت که واشنگتن با استناد به این مسئله به دنبال اقدام جدید علیه تهران است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن اطمینان دارد دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، در ازای دریافت سوخت از ایران، چندین تن طلا در اختیار این کشور قرار می‌دهد. وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این مسئله نه‌تنها با انتقاد آمریکا روبه‌روست، بلکه کشورهای منطقه نیز از آن استقبال نمی‌کنند. این مقام آمریکایی گفت که ما به دنبال بررسی اقدام‌هایی هستیم که می‌توان در این خصوص انجام داد.

ادعای تبادل طلا بین ایران و ونزوئلا نیز مدتی است که توسط آمریکا پیگیری شده. از اواسط اردیبهشت‌ماه، مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که ونزوئلا هزینه خدمات ایران در صنعت نفت این کشور را با طلا می‌پردازد. این ادعای او با موضع‌گیری سخنگوی وزارت خارجه ایران مواجه شد. سیدعباس موسوی، اظهارات بیان‌شده را بی‌اساس و در جهت زمینه‌سازی برای اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا بر دولت ونزوئلا و ایجاد اخلال و دخالت در روابط تجاری میان دو کشور ایران و ونزوئلا ارزیابی کرد. الیوت آبرامز، دیپلمات ارشد آمریکا در امور ونزوئلا، گفته بود که ایران «نقش فزاینده‌ای در ونزوئلا دارد».

ادعاهای این دیپلمات آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانسی خبری در وزارت خارجه مدعی شد که هواپیمایی ماهان کمک‌های نامشخصی را برای دولت مادورو ارسال کرده است. شبکه خبری بلومبرگ هم به نقل از «منابع آگاه» مدعی شده است که ونزوئلا این ماه ۹ تن طلا - معادل حدودا ۵۰۰ میلیون دلار - را در ازای خدمات ایران برای بازسازی پالایشگاه‌های این کشور با هواپیما به ایران ارسال کرده است.

کمی بعد، سخنگوی دولت نیز به ماجرا ورود کرد. علی ربیعی موضوع مبادله مالی بین ایران و ونزوئلا را تکذیب نکرد؛ ولی گفت «روابط ایران و ونزوئلا یک رابطه قانونی بوده و بر مبنای توافق دو دولت شکل گرفته است و به هیچ کشور ثالثی ارتباط ندارد».

او ادامه داد: «کشورهای ثالث و به‌ویژه آمریکا روی این خبر فضاسازی رسانه‌ای ایجاد می‌کنند؛ اما باید بدانند که نه آمریکا و نه هیچ کشور ثالثی حق دخالت در تعاملات دوجانبه‌ را ندارد. تفاهم و تعامل میان ایران و ونزوئلا بر مبنای اصول حقوق بین‌الملل شکل گرفته و به دیگر کشورها ارتباط ندارد. ما دو دولت هستیم که تعامل و همکاری متقابل داریم».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که رابطه ایران و ونزوئلا هیچ‌گاه از نظرها دور نبوده، آن‌چنان‌که علاوه‌بر تعاملات سیاسی، این دو کشور رابطه اقتصادی خوبی هم با یکدیگر داشتند. ایران و ونزوئلا در دو دهه اخیر رابطه گرمی با یکدیگر داشته‌اند. این دو کشور به واسطه عضویت در جنبش عدم تعهد و سیاست‌های ضدآمریکایی و نیز به‌خاطر اشتراک در قرارداشتن زیر فشارهای سیاسی، اقتصادی و تحریمی آمریکا، همکاری‌های مختلفی با یکدیگر داشته‌اند.

موضوع اعزام ناو در مسیر نفتکش‌های ایران در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر، یک نفتکش حامل نفت ایران با نام گریس ۱، در آب‌های جبل‌الطارق به خواست آمریکا و توسط نیروهای بریتانیایی توقیف شد. این ماجرا که با توقیف یک نفتکش بریتانیایی در آب‌های جنوب ایران نیز همراه شد، چالشی طولانی بین تهران و لندن و واشنگتن ایجاد کرد، اما در نهایت، دادگاه محلی بدون مخالفت از دولت مرکزی حکم به رفع توقیف این نفتکش ایرانی داد و درخواست آمریکا برای تعویق را نیز بی‌پاسخ گذاشت تا نفتکش آزاد شود. آمریکا آن زمان تلاش کرده بود خود نفتکش ایرانی را در اختیار بگیرد، اما درخواست از بریتانیا برای تعویق آزادسازی نفتکش و نیز تماس با ناخدای کشتی بی‌نتیجه ماند. این بار ظاهرا واشنگتن امیدوار است خود متولی مستقیم ربایش نفت ایران شود.

کد خبر 512289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 85
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    یازده سال داشتم که رهبران این دو کشور شروع کردند به سر به سر هم گذاشتن الان ۵۲ سال دارم که هردو کشور همچنان روی لجبازی اصرار دارند و کوتاه بیا هم نیستند،و جالبه که گویا این سناریو همچنان ادامه اداره،نتیجه؟ فقط اینرا خوب میدانم که تا بحال ۴ نسل بلاتکلیف، نگران، بدون امید به آینده چهل و اندی سال را از دست داده ایم...وقتش نرسیده این استخوان لای زخم را بردارید ؟یا رومی روم،یا زنگی زنگ
    • رضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      ب نظر شما ما الان باید کوتاه بیاییم یا اونا خب خودتون خوب میدونین تا الان سابقه ی اونا نشون داده هی ما کوتاه بیاییم اونا پروتر میشن وضعیتی ک الان تو عربستان ایجاد کردن و البته اینم بدون ک ما کاری باهاشون نداریم اوناین ک هی چوب لای چرخ میزارن
    • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      سلام برادر مستقل بودن هزینه میخواد ما ملتی تو سری بخور نبوده و نیستیم. حالا چند نفر هم مثل شما فکر بکنن مهم نیست. 40سال که چیزی نیست بگو تا قیامت ما کوتاه نمیایم. و لو بلغ ما بلغ. اگر ما جلوی ظلم اینا قد علم نکنیم کی بکنه؟ تمام مظلوم های جهان روی ما حساب باز کردن خواهید دید پیروزی نهایی با مقاومت هست. و لو خیلی ها نتون اسقامت کنن مانعی نداره. این همه شهید دادیم برای چی؟ اراده خداوند این هست که ظالمین به دست ما مجازات بشن. قاتلوهم یعذبهم الله بایدیکم.
    • رحمت الله IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      فرهاد جان...افراد همسن و سال شما متوجه سوخته شدن بهترین سالهای جوانی هستند
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      در قضیه کرونا دیدیم آمریکا به آلمان هم رحم نکرد
  • محمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    دزد سرگردنه ، یعنی شیطان بزرگ .طرفدارانش یک قلوه سنگ به جیبشان بیاندازند .
    • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      65 57
      آقا شما چه طور وبا چه حسابی خودتون را مستقل ميدونید
  • دیده بان IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    به نظرم اگر چنین چیزی صحت داشته باشه و بخواد مانع ایجاد کنه باید مقابل به مثل بشه مرگ یه بار شیون هم یه بار
  • شهریار IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    باید مقابله به مثل کرد. مثل یک قدرت واقعی عمل کنید. به محض انفعال حریف شما می فهمد کم آورده اید.قرآن می فرماید آنها باید در شما سر سختی ببینند. اگر ما آنهایی باشیم که منظور نظر قرآن است پس سیاست ما باید از قرآن نشات بگیرد.
    • محسن IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      من هم موافقم یا علی
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    بزودی همچون کراسوس نقشت را بر تخت سنگهای تخت جمشید هک خواهیم کرد این تنها رجز خوانی ما در مقابل شماست
  • مزیدی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    گرفتن ما هم اینجا سردار قاآنی رو داریم به 48ساعت نرسیده میگیریمشون
  • م ج IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    فکر کنم تن آمریکا می خواره
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      مي خاره يا مي خواره : البته فرقي نمي كنه فعلا اين مردم ايران هستند كه بايد تاوان بدهند
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    احتمالا ضرب سرانگشت اشاره آقا رو فراموش نکرده باشند.ما آماده همین یک اشاره ایم.
  • ایران من IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    باشه بگیره ماهم بلدیم چطوری بگیرم اونا اگه یکی بگیرن مادوتا میگیریم پس بسم الله...
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    مرگ بر آمریکا
    • کیارش IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      45 28
      حق داری والا با یک اشاره ی آقا سرباز وطن می شویم
  • ایران من IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    اگه اونا بگیرن ماهم بلدیم چطوری بگیریم اونا اگه یکی بگیرن ما دوتا میگیریم پس بسم الله...
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    خدا به ایران کمک کنه
  • جانباز۵۵ DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    ای رهبر آزاده آماده ایم آماده آماده
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    بزنید ناوهای آمریکا رو از اون ورم اسرائیل و بزنید اگه آلمان فرانسه وانگلیس هم اومدن اونا هم بزنید هرکی اومد جلوتون بزنید من باشم خود سازمان ملل هم میزنم کاخ سفید هم میزنم راستی عربستان و امارات و بحرین و اینا هم فراموش نشه اینا هم بزنید
    • بهنام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      لازم باشد میزنیم شما نگران آنها نباش ! ایران بیشه شیران باج به کفتارها و لاشخورها نمیده !
    • محمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      24 16
      مگه کشکه که بزنیم فکر کردی جنگ بازی.
  • هژیر iran IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    این دشمنی سر درازی دارد در تاریخ ... از دوران ایران باستان تا کنون ادامه داشته جنگ تمدنی غرب با شرق (ایران زمین) تنها راه ایران و ایرانیان مقاومت ، همچنین باید در قبال ضربات دشمن غربی پاسخ قاطع و ضربات حساب شده وارد کنیم آمریکا و غربی ها باید هزینه دشمنی با ایرانیان رو بپردازند .. متاسفانه بخشی از هم میهنان ساده لوح توسط بنگاه ها، بلندگوهای غربی مانند BBC و صدای آمریکا و منوتو لندن و ... شتشوی مغزی شده و علیه منافع ملی ایران هستند! هم میهن گرامی هر دین و مذهب و عقیده ای داری ،، ایرانی باش، ایرانی فکر کن به منافع ملی میهن توجه کنید امروز وقت بیداری و هوشیاری است، وقت اتحاد و همدلی است، مام میهن به فرزندان آگاه و دلسوز فرهیخته نیاز دارد ، پاینده و سربلند ایران زمین و ملت بزرگ ایرانم ، ادمین گرامی همشهری، هم میهن، اینجانب بارها نظر دادم ولی منتشر نمی‌کنید؟ لطفا نشر دهید .. سپاسگزارم
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    99 37
    ونزوئلا خودش از صادر کنندگان بزرگ نفت در جهان است و خرید نفت او از ایران حیرت انگیز است.
    • یوسف US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      47 15
      من هم موافق شما هستم هروقت درمقابل غرب کوتاه اومدیم توسرمان زدن ماروعقب مانده نگه داشتن کشورمارو تجزیه کردن این دفعه اگر کوتاه بیایم کشوری بنام ایران نخواهد بود که هیچی به قول مختارسلاخی میکنند گردنه هممونه ازدم میزنن
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      69 9
      عزیز نفت نخریده بنزین خریده
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    آمریکا یک روزی میبازه
    • محمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      105 8
      دقت کنی نوشته خرید بنزین از ایران نه خرید نفت ونزوئلا تکنولوژی داخلی تولید بنزین نداره و از کشورهای دوست وارد میکنه و چون پول ملی اش بی ارزش هست با طلا پرداخت میکنه
    • اميرفرشاد DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      73 18
      هرچه به آمریکا باج بدیم پرروترمیشه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    مرگ بر آمریکا . خاک تو سر آمریکا
  • مهدی DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    با این رفتار، کار خودش رو یکسره میکنه، منتظریم هرچه سریع تر کشتی ایران رو توقیف کنه تا جوابی بهش بدیم که برای همیشه ساکت بشه
  • سعید IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    مامنتظر فرمان حضرت اقا هسیم جانم فدای رهبر و میهن عزیزم ایران سربلند
  • ۴ IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    پر رویی هم حدی داره قطعا باید جواب داده بشود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    96 15
    غلط میکنه امریکا نگاه چپ به کشتی هایمان بنداز باید قبل آنها اقدامی کنند چند پایگاه نظامیشان را با خاک یکسان کنیم تا درسی برا عربستان و اسرائیل شود
  • سعید کاکاوند IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    85 50
    خدایی من نه سواد دارم و نه حتی یارانه از این دولت میگیرم و شغلم آزاد هستش ولی لعنت به آدم بیغیرت که بخواد بگه جلوی این کفار کوتاه بیایم همین الان هم جنگ بشه می رم و جانم فدای ایران و رهبر
    • امیر IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      27 13
      بزنید .بزنید تا روز قیامت بزنید .خلاصه بزن بزنه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    88 14
    چو ایران نباشد تن من مباد.زنده باد ایران
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      12 29
      بشین سرجات
  • سلام DE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    76 16
    به نظر من اگر امریکا این بار یک نفتکش مارا مصادره کرد ماهم یک ناو اواپیما بر ان ها را مصادره کنیم
  • غلامرضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    77 14
    مقابله به مثل.24ساعته.ای رهبر ازاده اماده ایم اماده.برای همه چیز.باید تو دهن ترامپ زدفقط زبون زور.اینا مثل سگ میترسن
  • زندگی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    51 58
    سلام به برادر عزیزی که میکویند زیر بار زور نمی ر ند شما از دل. کارگری که نمی تونه تو این روزای سخت جواب نیاز های اولیه زن و وبچه رو بده خبر نداری ما با همه دنیا سر جنگ نباید داشته باشیم یه سیاستمدار اول به فکر مردمش است بعد جای دیگه واقعا نسل. ما از اول درگیر جنگ بوده
  • مهدی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    65 23
    آمریکا یک نیم کشوری است که به خاطر جون خودشان جون مردم دیگه را می گیرد نیم کشوری دیوانه
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      1 3
      درودبرشما
  • فرزاد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    64 26
    ماملت شهادتیم این فرمایش شهید بزرگوار حاج قاسم است پس ماراباناو وموشک ومسلسل هایپرسونیک واین چیزهانترسانیدخداوند متعال میفرماید دلتان رابسپارید به من وتوکل کنید شک نکنید برکفارپیروزیدانشاالله.
  • حسن IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    69 14
    ایران درهرشرایط پیروز است،،
  • تاسف IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    53 38
    واقعا که باید رفراندم همه پرسی برای این سوالات از ملت شریف ایران برگزار کرد اگه امریکا بده چرا ۵۰۰۰ بورس تحصیلی و اقامت برای روسای مملکت ایران در مقابل برجام بعنوان امتیاز از امریکا گرفتند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    31 30
    اماده چی هستین؟؟ ها ؟؟
  • بی نام GB ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    57 10
    به نظر من مرگ یکبار شیون یکبار اگر امریکا حرکتی کرد بزنید . بالاخره تکلیفمون مشخص می شه
  • من ایرانیم IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    72 12
    بنظر من اگه اونا جلوی کشتیای مارو تو دریای کارائیب بگیرن، ماهم اینجا تو تنگه هرمز جلوشونو بگیریم
  • ۱۳۳ AE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    36 19
    بعضی ها توهم زدند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    43 16
    سلام به جان مادرم اگر فرمان دست من باشه .. یک سانیه نمی زارم انجا جولان بزنی .. رگ بره حرفم نه.. پدرسوخته...خاك بر سر ترامپ. بتمرگ
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    47 58
    آره جون خودتون ما استقلال داریم..
    • ناصر محجوب DE ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      35 9
      اگرازجلو این قمارباز فرار کنی تا قیامت اسم خودمون از دیگران بپرسیم پس یاعلی شما هم ایستادگی بکنید گم نیارید
    • حمیدرضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      39 13
      اگه استقلال نداشتیم الان مثل سوریه و یمن بودیم با استقلال تر از ایران تو خاورمیانه نیست.
  • حسن IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    58 5
    در حال حاضر اصلی ترین دشمن ایران عوامل داخلی هست که با کارهاشون مردم رو نسبت به دین و سرزمین بدبین کرده اند منظورم بعضی از مسئولین هستند که به مردم ظلم و ستم میکنند مرگ بر امریکا
  • رزیتا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    44 4
    بالاخره اسلام وانسانیت پیروز است این وعده خدا و سنت الهی است (سنت الهی وظایفیست که خداوند برای خودش تعیین کرده و حتمیست واحکام الهی وظایفی که خداوند برای بندگان خود تعیین کرده)
  • نعمت اله احمدی ازاده ده ساله IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    70 5
    با سلام ایران کشوری قوی ومحکم است ..اگر اختلاس وروشوه وپارتی وحقوق های نجومی نباشد از تمام کشورهای جهان غنی تر است.... منابع وذخیر زیاد داره
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    39 4
    باید باتمام قدرت ازحق خودمون دفاع کنیم،کوتاه آمدن دربرابر آمریکا ازسم بدتر است،آمریکا برای ظلم به کشورها خط قرمز ندارد.
  • سید سرباز حاج قاسم کرمان IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    39 12
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • محمدخسرو IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    29 6
    سلام عزیزان زور رو غیر از زور نمیتوان جواب داد تا حالا همه ما باید به این نتیجه رسیده باشیم
  • مسعود IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    29 6
    اگه جلوی کشتی ما رو بگیرن ما هم باید جلوی کشتی های اونا رو تو تنگه هرمز در همون سطح بگیریم و بگونه ای عمل کنیم که ترامپ تو انتخابات رای نیاره.
  • امید IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    39 7
    ما باهرکشوری بخواهیم رابطه داشته باشیم به خودمون مربوطه امریکا هم عاقلانه با دم شیر بازی نکنه
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    42 10
    ما مرد جنگیم یا علی بگو کجا بجنگیم
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      14 8
      چطور مکر دنیا مال اونهاست ببین هرکاردوست دارن میکنن حتی سازماک ملل هم پشم بالاخره باید کسی جلو این احمقها بایسته
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    24 10
    ترامپ هیچ پ...خی نیستی
  • فرهمند IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    24 12
    ر وابط لیران وونزوبلا هم حاصل تدبیر دکتر احمدی نزاد بود وگرنه روحانی از ابن کارها هم نمی تواند بکتد
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    22 6
    در میدان جنگ مرد از نامرد شناخته میشود،میخ هایی بر دیوار محکم میمانند که ضربات سخت تری خورده باشند
  • حشمت الله IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    7 46
    میزنیم .امریکا که هیچ اروپا وکشورهای حوزه خلیج فارس روهم میزنیم.اصلا اینا هیچ چین وروسیه روهم میزنیم.اصلا کره شمالی روهم میزنیم.کل قاره امریکا رونابود میکنیم تا خوب مجازات بشن بدست ما.ما اصلا برای جنگ متولد شدیم.برای مبارزه وکشتن.اره دنیا باید از ما بترسه.ما اینیم دیگه.
  • Ali IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    16 13
    فقط امیدوارم روزی نرسه که ایران برای مقابله با آمریکا به دوستی با حکومتی مستکبر روی بیاره
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    25 14
    درود بر مبارزان علیه استکبار جهانی.آمریکا رفتنی ست.
  • مهدی سپهری DE ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    11 12
    بسم الله قاسم الجبارین میزنیم میزنییییم
  • M IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    25 16
    آمریکاهیچ غلتی نمیکند،آنهاخوب میدانندکه ایران آنقدرقدرت داردکه به هرماجراجویی آنهاپاسخ قاطع وبه موقع بدهد،آنهامیدانندکه ایران دیگرایرانه چهل سال پیش نیست وبه قدرتی رسیده که زبان زداست،پس مطمعن باشیدآمریکاهیچ غلتی نمیکند
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    21 14
    من نمیدانم این ترسوها و بز دلها چرا اینقدر از آمریکا می ترسند آقا ما با آمریکا کاری نداریم آبهای بین المللی آزاد است میخواهیم نفتمان را بفروشیم اگه آمریکا مانع بشه و دشمنی خود را ثابت کنه ما هیچی نگیم مگه میشه.غیرت و عزت داریم
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    3 4
    خیلی بد
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    8 4
    سرشان درد می کنه نمیدانند که مزاحمت برای کشتی های ایرانی مساوی است با عدم صدور نفت ار تنگه هرمز ₩
  • احد IN ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 6
    کرونا نشون داد که علی رغم تحریمها و قلدری امریکا ملت ایران سربلندترین ، ازاده ترین و مقتدرترین مردم جهان است .
  • سجاد IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    8 2
    ما هم باید در مقابل نفت کش های آمریکای در خلیج فارس رو بگیریم و اگر خواستن جلو گیری کنند مثل عین الاسد پاسخ بدیم
  • سید IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    14 3
    اگه سر خم کنیم باید یک عمر سر خم کنیم مرگ یک بار شیون یه بار بساط آمریکا باید برای یک بار چیده بشه تا دیگه جرات این غلطا رو نکنن
  • حمید IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    10 2
    اقا هر کیو میخاید بزنید زودتر بزنید فقط همه چیو ارزون کنید
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    6 6
    باید با ایجاد پول طلایی خودمان را مقاوم کنیم من وقتی شنیدم دارن طلا وارد میکنم واقعا خوشحال شدم
  • ایران سانسور IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    13 4
    شماکه خودتون افرادی واسه نظرات ازقبل تعیین شده دارین چرا ازمردم واقعی میخواین نظربدن!
  • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    7 1
    هرگونه دست درازی آمریکا چه در این قضیه چه در قضایای مشابه با درایت سرکوب کامل بشه، مثل عین الاسد تا کی باید شاهد این گردنگشی آمریکای یاغی باشیم
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    12 1
    به توچه (امریکا)