مسئول موزه‌های استان یزد گفت: بازگشایی موزه‌ها برخلاف دیگر نهادهای فرهنگی، مستلزم طی شدن فرآیند پیچیده و زمان‌بری است.

موزه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، الهه خاکباز الوندیان در آستانه روز جهانی موزه‌ها افزود: در حال حاضر براساس پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، تورهای با تعداد زیاد نمی‌توانند وارد موزه‌ها شوند.

وی ادامه داد: موزه‌ها باید پس از بازدید ۲۰ نفر، تعطیل و نسبت به ضدعفونی آن اقدام شود. یعنی ممکن است این اماکن روزانه دو تا سه مرتبه ضدعفونی شوند.

الوندیان افزود: بیشتر موزه‌ها در بناهای تاریخی قرار دارند و ضدعفونی کردن، علاوه بر اشیائی که در فضای باز قرار دارند،  به این بناهای تاریخی نیز آسیب جبران‌ناپذیری می‌زند. البته این مواد به‌ویژه ترکیبات وایتکس، روی شیشه‌های ویترین‌ها هم تاثیر سوء می‌گذارد و موجب خوردگی آن‌ها می‌شود.

مسئول موزه‌های استان یزد بیان کرد: احتمالا موزه‌ها پس از ماه مبارک رمضان با شرایط خاص و تعداد اندک بازدیدکننده، بازگشایی ‌شوند.

الوندیان گفت: برنامه زنده گفت‌وگو با موزه‌داران استان به مناسبت روز جهانی موزه‌ها به مدت سه شب از یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۲۲ در صفحه مجازی اداره کل میراث فرهنگی یزد به نشانی @yazd_cthh پخش می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها به ترتیب با حضور مجتبی پژمان پور، مسئول موزه‌ کامبرین، محمدرضا اردانی، مسئول موزه خودروهای کلاسیک و تاریخی و طاهره کشتکار، مسئول موزه زیلوی میبد برگزار می‌شوند.

کد خبر 512571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha