گام‌های بلندی برای تحقق گردشگری سلامت در یزد طی سال‌های اخیر برداشته شده، اما زیرساخت‌های این صنعت همچنان نیازمند توسعه است.

گردشگری سلامت

به گزارش همشهری‌آنلاین، معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  آنچه اکنون در یزد شاهد هستیم نه گردشگری سلامت، بلکه سفر درمانی به یزد است.

محمد میرشمسی گفت: گردشگری سلامت نیازمند توسعه زیرساخت‌هایی مانند دهکده‌های سلامت، مجتمع‌های آب‌درمانی و مراکز مشابه است، اما هیچ کدام از این مراکز در یزد وجود ندارد. از سوی دیگر، نوع گردشگری سلامت نیز تاثیر شاخصی برای استان در مقایسه با دیگر بخش‌های اقتصادی نداشته است.

وی بیان کرد: تنوع گردشگری منجر به توسعه و ارائه خدمات خاص اقامتی، پذیرایی، حمل‌ونقل، بازار و موارد دیگر می‌شود. گردشگری سلامت باید از ابتدا تا انتهای زنجیره مشاغل وابسته به گردشگری را رونق بدهد.

میرشمسی ادامه داد: اکنون اقتصاد جامعه محلی ازجمله هتل‌ها، بازارها، حمل‌ونقل، راهنمایان تور و جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی سودی از گردشگری سلامت نمی‌برند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه استان در سند آمایش مطرح است. یزد زیرساخت‌های درمانی مناسبی در حوزه قلب، بیماری‌های روحی و روانی، زیبایی و نازایی دارد که متقاضیانی را از استان‌ها و کشورهای همجوار برای دریافت این خدمات به سوی خود می‌کشاند.

سرمایه‌گذاری۱۴ هزار میلیارد ریالی

میرشمسی گفت: مرکز گردشگری سلامت آرمان یاسین و بیمارستان اعصاب و روان امید یاسین از زیرساخت‌های ارزشمندی هستند که در حوزه گردشگری سلامت مجوز گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی، پیشرفت ۴۰ درصدی دارند و با جذب مشارکت سرمایه‌داران داخلی و خارجی به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد بیان کرد: زیرساخت‌های حوزه گردشگری سلامت نیاز به ترمیم و تکمیل دارد. وزارت میراث فرهنگی در حوزه تسهیل امور و قوانین مربوط به جذب سرمایه‌گذار، اقدامات تسهیلگرانه‌ای را انجام داده، اما اگر بخواهیم گردشگری را در کشور و استانمان توسعه دهیم، باید امنیت خاطر برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

جذب سرمایه‌گذار

میرشمسی از جذب دو سرمایه‌گذار خارجی در یزد خبر داد و افزود: دو سرمایه‌گذار خارجی در این حوزه مشغول به کار هستند و با توجه به تحریم‌ها، اقداماتی برای انتقال سرمایه انجام می‌دهند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی هر دو متولیان گردشگری سلامت و سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند. اگر در صدور مجوزها و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند، می‌توانیم شاهد اقدامات خوب و موثری در استانمان باشیم. با این وجود، اداره کل میراث فرهنگی استان از طریق وزارت متبوع، به طور مستقیم در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران است.

زیرساخت‌های مناسب

سرپرست مدیریت منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: یزد علاوه بر زیرساخت‌های مناسب در حوزه سلامت، از تعداد قابل توجهی پزشک و متخصص برجسته برخوردار است.

یحیی دامن‌خشک افزود: مراجعه بیماران مناطق جنوبی کشورمان به یزد برای دریافت خدمات درمانی، علاوه بر بازده اقتصادی برای استان منجر به رونق گردشگری یزد نیز شده است.

کد خبر 512508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha