شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت اساسی از نظر تولید محصولات گلخانه‌ای در استان با شروع احداث شهرک گلخانه‌ای ‌هزار و ۶۰۰ هکتاری آغاز شده و با ورود محصولات این واحدها، اردبیل به زودی قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور خواهد شد.

گلخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صدیف بدری بیان کرد: در بازدید انجام شده از مجتمع گلخانه‌ای ۲۲ هکتاری روستای سامیان اردبیل مشاهده شد که بخش خصوصی با همت جهادی وارد عرصه تولید گلخانه‌ای شده و باید این گونه اقدامات حمایت شود.

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث ۳۵۰ هکتار گلخانه در استان طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود. استان ظرفیت بالایی برای جهش تولید در عرصه کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: تنها دغدغه کشاورزان و مسئولان استان تنظیم و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی به خصوص تولیدات گلخانه‌ای است. اگر دولت به صورت ویژه به تنظیم بازار توجه داشته باشد، عرضه محصولات کشاورزی مستمر شده و کشاورزان نیز متحمل زیان نخواهد شد.

بدری اضافه ‌کرد: اردبیل جزو ۵ استان اول از نظر استعداد کشاورزی و جزو ۱۰ استان اول کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی در شرایط فعلی است و با تلاش تولیدکنندگان  می‌تواند جزو ۳ استان کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال با تامین منابع مالی از محل اعتبارات صندوق ملی توسعه، ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل به سامانه‌های آبیاری مدرن و مکانیزه تجهیز خواهد شد.

وی گفت: سال ۹۸، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این هدف تامین اعتبار شده و در سال ۹۹ نیز ‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی پیش‌بینی شده است.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۱ هزار هکتار اراضی باغی است.

کد خبر 512147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha