سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق معلمان در سال ۹۸ به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ربطی ندارد، گفت: اعتبار این طرح در بودجه امسال لحاظ شده است و دولت باید سستی در این زمینه را کنار بگذارد.

دستمزد - حقوق - اسكناس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اجرای فوری، کامل  و بدون تبعیض طرح رتبه‌بندی را خواسته قانونی و بحق فرهنگیان از دولت و متولیان امر دانست و اظهار داشت: افزایش حقوق معلمان در سال ۹۸ هیچ ربطی به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان نداشت و این موضوع مربوط به قانون مدیریت خدمات کشوری بود. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به عنوان یک نیاز اساسی و طبق قانون باید امسال اجرایی شود، تصریح کرد: اعتبارات و ردیف‌های بودجه این طرح در بودجه سالانه کشور لحاظ شده و در این مورد نگرانی خاصی وجود ندارد اما انتظار داریم دولت سستی را کنار گذاشته و قانون را کامل اجرایی کند.

عباسی، افزایش حقوق فرهنگیان در سال گذشته را موضوعی کاملاً جداگانه تلقی کرد و با تأکید بر اینکه اصرار مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان همچنان به قوت خود باقی است عنوان کرد: امیدواریم مشکلات فرهنگیانی که حقوق‌شان کاهش یافته یا اصلاً تعیین تکلیف نشده است، در سه ماهه نخست امسال برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای کامل و بدون نقص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه انتظار داریم تمام فرهنگیان در سال ۹۹ مشمول اجرای این طرح شوند، ابراز داشت: از متولیان امر می‌خواهیم که بر اساس قانون رفتار کنند تا از این مسیر حق و حقوقی از جامعه فرهنگیان کشور ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه وضع حقوقی فرهنگیان به نسبت سنوات گذشته مشخص و بهتر از قبل شده است حفظ جایگاه و منزلت آنان از حیث مادی و معنوی را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: اینگونه نباید باشد که فقط در مناسب‌های خاصی مانند هفته معلم برای معلمان مراسم بزرگداشتی برگزار شده و در طول سال از آنان غفلت شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از حقوق اصلی قشر معلمان و جامعه فرهنگیان کشور دانست و خاطرنشان کرد:‌ با اجرای درست این طرح علاوه بر امکان همکاری برخی از معلمان با مؤسسات علمی و پژوهشی کشور عدالت لازم نیز در پهنه وسیع نظام وسیع آموزش و پرورش برقرار می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از پیش‌نیازهای اصلی طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را اجرای رتبه‌بندی کردن معلمان بر اساس شایستگی‌های آنان دانست و در همین زمینه ابراز داشت: بدون اجرای این طرح بسیار مهم هدف‌های مورد انتظار جهت ایجاد تغییرات اساسی در نظام آموزش و پرورش محقق نمی‌شود.

کد خبر 512002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مراغی DE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 13
    خوش به حال فرهنگیان انقدر همه به فکر حقوقشون هستن،پس ما بازنشسته ها چی؟
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      8 1
      بازنشسته بزرگوار در عمل چیزی غیر از این صحبت هاست. فقط در حد حرف و شعار و رسانه ایی کردن حقوق فرهنگیان است.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 1
      شما اگر واقعا بازنشسته فرهنگی هستید و زمانی فرهنگی بودید اینو باید بدانید افزایش حقوقی که اکثر اوقات اعلام کردند اصلا صحت ندارد.پس دارید الکی میگید
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    8 3
    حقوق من با ارشد از بهترین دانشگاه دولتی و ۲۸سال سابقه کفاف اجاره خانه را نمی دهد.
    • فرهنگی بازنشسته IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 15
      همکار گرانقدر ،شما شاغلین حداقل دیده میشوید،ما بازنشستگان را کاملا نادیده میگیرند،
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 3
    با سلام .لطفا حق وحقوق بازنشسته ی نیمه اول 98 را هم پرداخت کنید .چرا قانون خدمات کشوری بدلیل دی اجراشدن وپیچ وخم های قانون دیر اجراشود
  • محمد RO ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 4
    خوش بحال معلمها .تابستان و الودگی هوا و کرونا ..... تعطیل هستند و حقوقشان پنجاه درصد اضافه شده است .کاش حقوق پرستارا رو هم اضافه کنند.
  • محمد RO ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 2
    خوش بسعادت معلمان .حقوقشان پنجاه درصد اضافه شد .تعطیلات تابستان و الودگی هوا وسرما و گرما تعطیل هستند و همه اش هم شاکی اند .
    • سلطانی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      1 1
      متاسف باش برای مردمی که ظاهربین هستند مثل شا.فقط باید توظاهرپشت میز نشست وهیچ کاری نکرد بهتره تااینکه تا نصف شب جواب شاگردارو باامکانات شخصیت بدی وکسی نبینه. کلا دورکاری یعنی حمالی بی اجرومزد.ملت ریاپروری هستیم
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 0
      که مدرک دیپلم و کمک بهیار حکمش 7میلیون تومان است یک دکتری در اموزش پرورش 6میلیون نیست 8
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 2
    سلام لطف کنید فکری به حال حقوق فرهنگیان این قشر زحمت کش بکنید
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 1
      واقعا ندانید که اینگونه سخن می گویید
  • م IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    از بین چهار هزار معلم که در یک منطقه ،،میانگین ،،ده نفر معلم نمونه منطقه و چهار نفر معلم نمونه استانی معرفی میشوند،با داشتن هزار ساعت آموزش ،ضمن خدمت ،پژوهش ،مقاله ،تحقیق ، ولی نه افزایش گروه ،هیچی شامل نمیشه به جز یک لوح تقدیر ،و کارت هدیه ،،ناقابل ،یک هزارم هزینه های که گذاشته شده ،و وقتی که صرف شده ،،معلم نمونه توقع افزایش،گروه دارد ،،یا نداشتن کسورات که برای بعضی اقشار در ادارات عادی است
  • م IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    حرف یک معلم بنده خدا پرستار محترم ،،ده میلیون هم به شما بدن با سختی کار شما کم هست ،اصلا باید به شما سختی کار بدن ولی همیشه از سختی کار خود بگوئید ،چرا برای احقاق حرف خود معلم را تحقیر میکنید ،، به شما ده میلیون بدن ما یک چشم از چشم دیگه خوشحال تر
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 1
    چرا همش شاغلین پس ماچی بازنشستگان بیچاره چقدراضافه میکنن به حقوق معلما چرا ما دیده نمیشیم