مدیرکل انتقال خون همدان گفت: بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خون خود به بیماران کرونایی به درمان این بیماران کمک می‌کنند.

پلاسما

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افشین محمدی بیان کرد: از هفته سوم اردیبهشت ۹۹ تاکنون روزانه یک نفر از بهبودیافتگان کرونا را پذیرش کرده و پلاسمای خونشان را برای درمان بیماران ذخیره‌سازی می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: از بهبودیافتگان کرونا دعوت می‌کنیم تا برای اهدای پلاسما به انتقال خون مراجعه کنند، البته همه بهبودیافتگان مجاز به اهدای پلاسما نیستند و شرایطی برای آن تعریف‌شده است.

وی افزود: بهبودیافتگان کمتر از ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن و خانم‌هایی که سابقه بارداری داشته‌اند مجاز به اهدای پلاسما نیستند.

محمدی با تأکید بر اینکه باید بهبودیافتگان را تشویق به اهدای پلاسما و کمک به بیماران بدحال کنیم، بیان کرد: برخی تصور می‌کنند که اهدای پلاسما سبب بروز کم‌خونی می‌شود، درحالی‌که پلاسما زرد آب بخش خون است و دارای گلبول‌های قرمز نیست.

وی بیان کرد: تاکنون فقط مجوز تهیه و ذخیره پلاسما صادرشده و مجوز استفاده از آن را نداشته‌ایم، در روزهای آینده دستور استفاده از پلاسما و درمان بیماران نیز ابلاغ می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه در جذب اهداکنندگان پلاسما نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، بیان کرد: مردم باید بدانند که این افراد سالم‌تر از دیگران هستند چراکه بدن آن‌ها در مقابل ویروس کرونا مقاوم شده و از طرفی هم ازآنجاکه حداقل یک ماه از زمان بهبودی کامل آن‌ها گذشته خطر انتقال این ویروس از آن‌ها به دیگران وجود ندارد.

محمدی از اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون خبر داد و گفت: فضای فیزیکی این سازمان به‌طور مرتب ضدعفونی می‌شود و استفاده از ماسک و دستکش نیز اجباری است.

کد خبر 511984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha