مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: طرح دریافت پلاسمای بیماران کرونایی از روز گذشته در همدان کلید خورد که برآورد ما استقبال ۱۰ درصد بهبودیافتگان خواهد بود.

پلاسما کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، افشین محمدی اظهار کرد: طرح دریافت پلاسما از بیماران کرونایی در همدان آغازشده و روز گذشته یک نفر و امروز نیز یک نفر برای اهدای پلاسمای خود به انتقال خون مراجعه کرده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان افزود: تاکنون فقط چند استان کشور در این برنامه شرکت کرده و امکانات و تجهیزات دستگاه موردنظر کاملاً تخصصی و به‌صورت کالیبره است که در حال حاضر فقط در شهرستان همدان وجود دارد.

محمدی تأکید کرد: هدف سازمان انتقال خون از اجرای طرح این است که تا آذرماه ذخایر موردنیاز و احتمالی پلاسمای بیماران کرونایی را دریافت کند تا در موقع نیاز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: برآورد ما این است که حداقل ۱۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا که بهبودی حاصل کردند، در این طرح شرکت کنند.

محمدی اضافه کرد: جامعه هدف ما در وهله نخست بهبودیافتگان همدانی است و چنانچه افراد شهرستان‌ها نیز تمایلی به اهدای پلاسما داشتند، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وسیله ایاب و ذهاب این افراد تأمین خواهد شد.

وی درباره اقدامات انجام‌شده در راستای اطلاع‌رسانی اهدای پلاسمای بیماران کرونایی نیز گفت: چندین بنر در بیمارستان‌ها نصب‌شده تا بهبودیافتگان با این طرح آشنا شوند و کمکی به سایر بیماران شود چراکه در حال حاضر این طرح سالم‌ترین و مؤثرترین روش درمان کشف‌شده برای کرونا است.

کد خبر 510138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha