مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برای تولید بادام‌زمینی برنامه‌ریزی شده‌است تا این محصول در اراضی بیشتری کشت شود.

کاشت بادام زمینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «حمید سلیمانی» اظهارکرد:کشت بادام زمینی در مزاع بادام آستانه اشرفیه در شرق گیلان در حال انجام است و اکنون  ۵ هزار بادام‌کار در این شهرستان در حال کشت این محصول هستند.

وی افزود: آستانه اشرفیه، قطب تولید بادام زمینی در کشور و کیفیت این محصول بسیار بالاست. به همین دلیل بادام‌زمینی دیگر نقاط یا با نام آستانه اشرفیه فروخته می‌شود و سالانه به طور میانگین ۱۲ هزار تن پیله تر بادام زمینی در این شهرستان تولید می‌شود.

سلیمانی اظهارکرد: نشای مکانیزه بادام زمینی، یکی از راهکارهای افزایش کمی و کیفی این محصول است. به‌همین دلیل در هفته آینده به صورت الگویی نشای این محصول در هزار متر مربع از زمین‌های این شهرستان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان ۲۵۰۰ هکتار باغ بادام زمینی دارد و در این باغ‌ها بادام های بسیار باکیفیت تولید و وارد بازار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه اظهار کرد: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی پیش بینی می‌شود، که امسال بیش از سال گذشته بادام زمینی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

وی گفت: فروش بادام زمینی آستانه اشرفیه از بازار خوبی برخوردار است، به همین دلیل امسال برخی از کشاورزان از اراضی جوار خانه روستایی‌شان که بلااستفاده بود، برای کشت بادام زمینی اقدام کردند.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر مصرف بادام زمینی اغلب به صورت آجیلی است و در مواردی هم به صورت سنتی از آن روغن و کره بادام زمینی گرفته می‌شود.

وی افزود: بادام زمینی آستانه اشرفیه به دلیل طعم بسیار مطلوبی که دارد، علاوه بر مصرف استانی معمولا به صورت سوغاتی به دیگر استان‌ها نیز برده می‌شود.

کد خبر 511945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha