مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: عرضه خوراک دام در سامانه بازارگاه دست دلالان را کوتاه کرد، ضمن این‌که کرونا ۳۰ درصد مصرف مرغ گیلان را کاهش داد.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت علی‌اکبرنژاد از اقدام شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ مازاد گیلان به علت کاهش مصرف استان پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: عرضه خوراک دام و طیور در سامانه بازارگاه دست دلالان و سوءاستفاده کنندگان را از این حوزه کوتاه کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان وضعیت صنعت مرغ گوشتی استان و نهاده‌های توزیع شده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: از یکم فروردین امسال تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت چیزی حدود ۲۰ هزار تن ذرت و ۱۶ هزار تن سویا به قیمت مصوی دولتی در سطح واحدهای تولیدی استان گیلان توزیع شد.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون به اندازه کل جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی و مرغداری‌های گیلان نهاده‌های دامی در استان موجود است و تاکنون هیچ مشکلی در زمینه تهیه و توزیع نهاده‌های دامی در گیلان نداشتیم زیرا نهاده‌ها در سامانه بازارگاه آن هم به قیمت دولتی بارگذاری می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازار عرضه نهاده‌های دامی شاهد هرج‌ و مرج، افزایش قیمت‌ها و ایجاد نابسامانی هستیم یا خیر نیز ابراز داشت: قبلاً یکسری دلالان بودند که از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کردند اما با راه‌اندازی سامانه بازارگاه دست آن‌ها کوتاه شد برای همین جنگ روانی به راه انداخته‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: فعلاً دولت در حال تأمین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است و نهاده‌های دامی را مرتب در سامانه بارگذاری می‌کند. به محض آنکه نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه قرار می‌گیرد بین تشکل‌ها و زنجیره‌های تولیدی استان گیلان توزیع می‌شود.

علی‌اکبرنژاد قیمت مرغ گوشتی استان را برشمرد و با تأکید بر اینکه مرغ گوشتی هنوز به قیمت ستاد تنظیم بازار نرسیده است گفت: امروز هر کیلوگرم مرغ حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار عرضه شد از طرفی شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ مازاد گیلان اقدام کرد تا جلوی ضرر و زیان بیشتر مرغداران گرفته شود.

وی توان تولید بیش از ۵۰۰ تن لاشه مرغ در گیلان توسط واحدهای تولیدی و مرغداری‌ها را از جمله مزیت‌های استان تلقی کرد و ابراز کرد: بخشی از این مرغ تولید شده به استان‌های همجوار به ویژه استان تهران صادر می‌شود به طوری‌که گیلان یکی از استان‌های مهم تأمین مرغ بازار بزرگ تهران محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان از سهم به‌سزای استان در بحث تولید طیور و دام و صادرات آن به دیگر استان‌ها در سطح کشور سخن گفت و عنوان کرد: گیلان در حوزه صنایع بالا دست حائز رتبه‌های برتر کشوری است و با وجود واحدهای مرغ اجداد در رتبه نخست هرم تولید مرغ کشور قرار دارد.

علی‌اکبرنژاد گفت: حمایت از تولیدکنندگان و اعطا تسهیلات لازم به متقاضیان از جمله برخی اقدامات جهاد کشاورزی است.

کد خبر 511731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha