مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

رئیس انجمن سیب‌زمینی همدان بیان کرد: در حال حاضر صنایع تبدیلی استان در زمینه سیب‌زمینی ناچیز است و جوابگوی نیاز کشاورزان نیست.

برداشت سیب زمینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، خسرو طالبی گفت: بیش از یک‌پنجم نیاز کشور به محصول سیب‌زمینی توسط کشاورزان همدان تأمین می‌شود.

وی گفت: سالانه حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در کشور تولید می‌شود که سهم سیب‌زمینی‌کاران همدانی از این میزان، یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است.

طالبی ادامه داد: برخی کشاورزان همدان در زمین‌های کشاورزی استان‌های اطراف مشغول کشت این محصول هستند. از آنجا که کشاورزان همدانی در زمینه تولید این محصول موفق ظاهر شده‌اند در استان‌های همجوار نیز به کشت سیب زمینی می‌پردازند.

رئیس انجمن سیب‌زمینی همدان افزود: استان از لحاظ باراندازی سیب‌زمینی رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده است. بنابراین ضرورت توسعه صنایع تبدیلی این بخش در استان احساس می‌شود. 

 با ایجاد واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌توان مسیر جهش تولید در این بخش را هموار کرد. بنابراین مسئولان و دست‌اندرکاران باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

کد خبر 511543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha