پژوهشگران دانشگاه پردو قصد دارند نوعی فناوری پوشیدنی ارائه دهند که می‌تواند از مرگ ناگهانی بیماران مبتلا به صرع پیشگیری کند.

فناوری پوشیدنی برای بیماران مبتلا به صرع

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ساینمگ نوشت: بیش از یک‌سوم افراد مبتلا به صرع در آمریکا در معرض مرگ ناگهانی غیرمنتظره قرار دارند. بدین‌ترتیب سالانه ۱.۲ میلیون نفر در معرض این شرایط پیچیده قرار می‌گیرند و حدود چهار هزار نفر از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند. این آمار نشان می‌دهد داروهای تجویزشده نمی‌تواند بیماری را در این افراد کنترل کند.

مرگ ناگهانی غیرمنتظره در صرع مرگی است که به صورت غیرمنتظره و ناگهانی و بدون شواهد تشنج در افراد مبتلا به صرع پیش می‌آید.

اکنون یک استارت‌آپ وابسته به دانشگاه پردو سعی دارد ابزاری ارائه دهد که می‌تواند این شرایط کشنده را متوقف کند.

پژوهشگران این استارتاپ موسوم به نوراوا (Neurava) سعی دارند یک ابزار پوشیدنی ابداع کنند که می‌تواند به بیمارانی که در معرض خطر مرگ ناگهانی غیرمنتظره ناشی از صرع قرار دارند کمک کند.

ویوک گانش، دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه پردو و از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ، گفت: قصد داریم ابزار ساده‌ای ارائه دهیم که به راحتی قابل استفاده باشد و بتواند زندگی بیماران را نجات دهد. 

این ابزار، زیست‌نشانگرهای اصلی را بررسی می‌کند و سپس یک سیگنال بی‌سیم را به کسی که از بیمار مراقبت می‌کند، می‌فرستد تا ناهنجاری‌های مرتبط با مرگ ناگهانی غیرمنتظره ناشی از صرع را شناسایی کند.

بنیان‌گذاران نوراوا بودجه‌ای به مبلغ ۲۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند تا به ابداع نخستین نمونه فناوری پوشیدنی خود بپردازند و اکنون با حمایت دانشگاه پردو به کار خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 511188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha