مجموع نظرات: ۴
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
۰ نفر

ویروس کرونا به طور معمول از طریق قطرک‌های تنفسی منتقل می‌شود، اما دست زدن به سطوح آلوده شده با این قطرک‌ها و بعد تماس دست با دهان، بینی و چشم هم ممکن است باعث سرایت آن شود.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین، میزان فعال ماندن یا ماندگاری ویروس روی سطوح از میله واگن مترو و نرده پله گرفته تا حتی اسکناس‌ و سکه‌ بسته عوامل گوناگونی از جمله دما، رطوبت و نوع سطح دارد.

تحقیقی که در ۲ آوریل در ژورنال لنست منتشر شد نشان داد که ویروس جدید کرونا می‌تواند روی سطوحی مانند فولاد ضد زنگ (استیل)، پلاستیک و ماسک‌های جراحی یا پزشکی تا ۷ روز فعال بماند. پژوهشگران در این تحقیق مدت فعال ماندن ویروس را در دمای ۲۱ درجه سلسیوس اتاق و رطوبت ۶۵ درصدی بررسی کردند. یافته جالب فعال ماندن ویروس روی سطح خارجی ماسک جراحی برای بیش از ۷ روز بود.

یک تحقیق دیگر درباره مدت فعال ماندن ویروس رویی سطوح که در ۱۷ مارس در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد ویروس جدید کرونا در دمای ۲۰ درجه سلسیوس اتاق و رطوبت ۴۰ درصد تا چهار ساعت روی سکه مسی یا برنزی، تا یک روز روی مقوا و تا سه روز روی پلاستیک پروپیلن اتیلن (به کار رفته در اسباب‌بازی‌ها و قطعات ماشین) و فولاد ضد زنگ زنده می‌ماند.

این جدول خلاصه‌ای از یافته‌های این دو تحقیق را نشان می‌دهد:

نوع سطح مدت فعال ماندن ویروس
کاغذ روزنامه و دستمال کاغذی                ۳ ساعت
چوب                  ۲ روز    
پارچه لباس              ۲ روز   
شیشه                ۴ روز 
اسکناس                       ۴ روز
فولاد ضد زنگ (استیل)           ۷ روز
پلاستیک             ۷ روز
سطح خارجی ماسک جراحی (معمولی)           بیش از ۷ روز
مقوا      ۱  روز
مس          ۴ ساعت
کد خبر 511042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    47 11
    این ویروس در یک محیط در بسته مثلا اسکناس در یک کیسه نایلونی بدون سوراخ که هوا در آن جریان نداشته باشد چقدر دوام می آورد ؟