مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، از مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی شیراز بازدید کرد و در جریان اقدامات و توانمندی‌های این مراکز قرار گرفت.

بازدید سورنا ستاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سورنا ستاری سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت با همراهی عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس و مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن بازدید از مراکز رشد مستقر در دانشکده داروسازی، در جریان روند اقدامات، فعالیت‌ها و توانمندی‌های این مراکز قرار گرفت.

ستاری ضمن اعلام حمایت کامل از پروژه‌های دانش‌بنیان، از برنامه‌ریزی برای توسعه اقدامات پژوهشی و فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی مراکز رشد و دانش‌بنیان در استان فارس خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری که صبح سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به شیراز سفرکرده است، ضمن بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی این شهر، از مرکز رشد زیست‌فناوری دانشکده داروسازی شیراز بازدید کرد و در جریان روند تولید کیت تشخیصی کروناویروس قرار گرفت.

کیت تشخیصی کروناویروس پس از طی مراحل تحقیقاتی، مجوز تولید را دریافت کرده و آماده تولید انبوه است و اکنون ۵۰ هزار عدد از این محصول در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

بازدید از واحد تولید داروهای نوترکیب و بخش خالص‌سازی داروها، دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بود.

دستگاه FPLC مستقر در این واحد که به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و برای نخستین بار در ایران تست و راه‌اندازی شده است، موجب جداسازی و خالص‌سازی مواد دارویی با استفاده از ستون‌های کروماتوگرافی می‌شود.

این محصول با تلاش دانشجویان مهندسی و پزشکی دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز تولیدشده است.

دیگر برنامه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بازدید از خط تولید فیلتر نانو برای ماسک‌های حفاظتی بود که به‌تازگی توسط یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است.

این پروژه که موفق به کسب مجوز از سازمان انرژی اتمی شده است، تولید روزانه خود را به کارخانه‌های تولید ماسک عرضه می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این بازدید با اشاره به حمایت همیشگی مجموعه دانشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدات بومی محصولات در استان، گفت: با آغاز اپیدمی کروناویروس، این چرخه شتاب بیشتری گرفت و موفق شدیم تا نیاز استان را به اقلام حفاظتی، با حمایت از پروژه‌های تولیدی، برطرف کنیم.

مهرزاد لطفی این اقدام را یکی از بسترهای کاهش چرخه‌های انتقال بیماری در استان برشمرد و ادامه داد: پروژه تولید فیلتر نانو برای ماسک نیز که با ضریب ۹۹ درصد مانع نفوذ می‌شود، ازجمله اقداماتی بوده که باهدف تأمین حداکثری سلامت کارکنان بهداشتی درمانی انجام می‌شود.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین از خط تولید محلول ضدعفونی که از ابتدای شیوع کروناویروس در دانشکده داروسازی راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.

در این پروژه روزانه ۳۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی با تلاش اساتید دانشکده داروسازی تولید و وارد مراحل عرضه در استان می‌شود.

مرکز رشد زیست‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان قطب بیوتکنولوژی کشور دارای ۳۰۰ متر اتاق تمیز(کلین روم) و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های مختلف دارویی و زیست‌فناوری است.  

کد خبر 510985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha