مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

باغداران شهرستان فراهان به عنوان پایلوت استان مرکزی سرشاخه‌کاری درختان گردو را آغاز کردند.

سرشاخه‌کاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرستان فراهان به عنوان پایلوت سرشاخه‌کاری گردو در استان مرکزی انتخاب شده و باغداران این شهرستان برای بهبود عملکرد درختان گردو سرشاخه کاری را آغاز کردند.

زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به آغاز زمان سرشاخه‌کاری درختان گردو گفت: سطح باغات استان مرکزی ۷۲ هزار هکتار است که ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار آن در باغات گردو است.

زارعی افزود: تا ۲۰ خرداد برای سرشاخه‌کاری درختان فرصت باقیست، برای سرشاخه‌کاری درختان گردو باید پیوندهای مرغوب را در یخچال نگهداری کنیم و در زمان اشاره شده اقدام به کاشت آن‌ها کنیم.

وی اضافه کرد: از مزایای سرشاخه‌کاری و پیوند درختان گردو با پیوندهای مرغوب می‌توان به بهره‌وری ۴ برابری مقاومت به سرما و یخبندان و تجاری بودن محصول اشاره کرد.

به دلیل ناسازگاری رقمی بومی گردوی استان مرکزی با شرایط اقلیمی منطقه، مقاومت نداشتن در برابر سرمازدگی و کم‌بازدهی محصول، نهالستان تولید گردوی پیوندی سال گذشته در روستای فرنق شهرستان خمین افتتاح و در این نهالستان ۸ هزار نهال اصلاح نژاد شده تولید شد.

نهال‌های پیوندی از نژادهای برتر فرنور و چندلر متعلق به کشورهای فرانسه و آمریکاست در این گلخانه پرورش داده شده و آماده عرضه به کشاورزان است و کاهش سن بازدهی درخت، مقاومت در برابر آفات و سرمازدگی، کیفیت بالای محصول و عملکرد ٢ تن در واحد سطح از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نهال‌هاست.

کد خبر 510847
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha