معاون وزیر بازرگانی با تکذیب مخالفت این وزارتخانه با خصوصی‌سازی‌ گفت: واگذاری سهام کشتیرانی ربطی به برگزاری مجمع ندارد و همه مراحل قانونی برای واگذاری سهام این شرکت انجام شده است.

شجاع الدین بازرگانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(مانا) گفت: برگزاری مجمع کشتیرانی زمان قانونی دارد و قطعا در موعد مقرر خود برگزار می‌شود. زمان برگزاری مجمع این شرکت شهریور یا مهرماه سال‌جاری است که قطعا در زمان مشخص شده از قبل برگزار می‌شود و نمی‌توان جلسه‌های مجمع‌ها را خارج از موعد قانونی خود برگزار کرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ قبلا گفته بود: وزارت بازرگانی با فراهم نکردن شرایط عرضه سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بورس، مخالف خصوصی‌سازی‌ است.

او تاکید کرده بود: تمام زمینه‌های لازم برای عرضه ۳/۲ درصد از سهام این شرکت آماده است و تنها باید وزارت بازرگانی با برگزاری مجمع فوق العاده‌ای اساسنامه را تغییر و اصلاح کند.

به گفته غلامی، وزارت بازرگانی که دارای سهام ممتاز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است تاکنون نسبت به برگزاری مجمع اقدامی انجام نداده است؛ این درحالی است که درصورت برگزاری مجمع یاد شده به فاصله یک روز، سهام این شرکت در بورس عرضه می‌شود.

این اظهارات معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ با واکنش مدیرعامل کشتیرانی هم مواجه شد.

محمدحسین داجمر گفت: کشتیرانی با توجه به تغییراتی که در سال ۸۴ در اساسنامه خود اعمال کرده است، سهام ممتاز ندارد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: به‌دنبال درخواست اولیه پذیرش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ورود به بورس و بنابه درخواست سازمان بورس، این شرکت طی جلسه مجمع عمومی که ۱۰ مرداد ماه ۸۴ برگزار شد نسبت به اصلاح مواد مرتبط با سهام ممتاز در اساسنامه خود اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اصلاحات مذکور در روزنامه رسمی مهرماه سال ۸۴ نیز منعکس و منتشر شده است، افزود: با انجام این تغییرات، سهام ممتاز وزارت بازرگانی حذف شد، به‌طوری که این وزارتخانه درحال حاضر فاقد هر گونه سهام ممتاز در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه هیچ سهامدار دیگری نیز در این شرکت سهام ممتاز در اختیار ندارد.

کد خبر 51069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز