دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

گروه بورس: مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا از ورود این شرکت به بورس خبر داد.

محمود جعفری ضمن اعلام این خبر به همشهری گفت: بحث ورود شرکت رجا به بورس در هیأت‌مدیره شرکت مطرح شده و ما در حال بررسی چگونگی ورود رجا به بورس هستیم.

وی افزود: شرکت رجا جزو شرکت‌های دریافت‌کننده یارانه از دولت است، و بابت خدماتی که ارائه می‌دهد از دولت یارانه می‌گیرد بنابراین نمی‌تواند در چنین شرایطی افزایش قیمت داشته باشد به همین دلیل باید بررسی شود که با توجه به این شرایط چگونه می‌تواند وارد بورس شود.

وی تاکید کرد:بحث اساسی برای ورود به بورس سودآوری  است وبراساس قوانین بورس یک شرکت باید حداقل ۳ سال سود آور باشد تا مجوز ورود به بورس را دریافت کند.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت رجا هنوز از دولت یارانه دریافت می‌کند، نمی‌دانیم شرایط ورودش به بورس چگونه است و برای این کار به‌دنبال راهکار هستیم. 

رئیس هیأت‌مدیره و مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت رجا در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری براساس اصل ۴۴ قرار دارد گفت: بله، سهام شرکت رجا براساس سیاست‌های اصل ۴۴ باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته وی در حال حاضر هیأت‌مدیره رجا در حال بررسی این موضوع است. مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا در حالی بحث ورود این شرکت به بورس رامطرح کرد که به تازگی سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی از گروه حمل‌ونقل در بورس عرضه شده است.

برنامه ورود شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی، دریایی، و ریلی مدت‌هاست که در بین مسئولان دولتی مطرح است اما بنا به دلایل متعددی هنوز واگذاری سهام شرکت‌های گروه حمل‌ونقل به ویژه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه به سرانجام نرسیده است.

کارشناسان همچنان بروز مقاومت‌های دولتی را مهم‌ترین مانع بر سر واگذاری این شرکت‌ها می‌دانند به‌طور مثال بحث واگذاری سهام شرکت ملی نفتکش از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت هم، مدتی پس از طرح مسکوت باقی ماند وبا گذشت بیش از چند سال از طرح موضوع همچنان به سرانجام نرسیده است.

این در حالی است که بحث واگذاری سهام شرکت‌هایی که در خطوط هوایی فعالیت می‌کنند نیز هنوز به درستی بررسی نشده است.

همچنین روابط عمومی رجا درخبری به نقل از جعفری اعلام کرد: طی چند سال آینده می‌توانیم شرکت رجا را وارد بورس کرده و به‌عنوان سرآمد‌ترین شرکت حمل‌ونقل مسافری ریلی در منطقه مطرح کنیم.

کد خبر 52372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز