داده‌های جدید نشان می‌دهد که انتشار ویروس کرونا در آلمان درست چند روز پس از اینکه آنگلا مرکل گفت کشور به طور تدریجی می‌تواند به حالت عادی بازگردد، دوباره شتاب گرفته است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه انستیتوی بهداشت عمومی ربرت کخ در آلمان می‌گوید سرعت تکثیر یا R0 ویروس کرونا در این کشور به ۱.۱ افزایش یافته است، به این معنا که در حال حاضر هر ۱۰ نفر مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور به طور میانگین ۱۱ نفر دیگر را مبتلا می‌کنند.

این انستیتو هشدار داده است که برای اینکه بتوان شیوع عفونت ویروس کرونا را مهار کرد، باید R0 را زیر یک نگهداشت. تا چهارشنبه گذشته این رقم در آلمان ۰.۶۵ بود.

اما از هنگام به بعد خوشه‌های موارد جدید بیماری در کشتارگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در آلمان گزارش شده است.

انستیتو ربرت کخ هشدار داد که هنوز زود است که در این باره نتیجه‌گیری کرد، اما شمار موارد جدید عفونت در روزهای آینده باید کاملا تحت نظر باشد.

آنگلا مرکل چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که آلمان «مرحله اول» پاندمی کرونا را پشت سر گذاشته است و مقامات ایالتی برخی از محدودیت‌های اجتماعی را برداشتند.

اغلب فروشگاه‌ها و زمین‌های بازی بازگشایی شده‌اند، کودکان به تدریج دارند به سر کلاس‌هایشان باز می‌گردند و ایالت‌ها به درجات گوناگون به رستوران‌ها، سالن‌های ورزش و مکان‌های نیایش اجازه فعالیت دوباره داده‌اند.

اما اکنون مقامات محلی در آلمان توافق کرده‌اند «ترمز اضطراری» را بکشند و در صورتی که میزان عفونت‌ها در طول یک هفته به بالای ۵۰ مورد در ۱۰۰ هزارن نفر ساکنان برسد، دوباره محدودیت‌های اجتماعی را برقرار کنند.

انستیتو ربرت کخ می‌گوید در روزهای اخیر افزایشی در این حد در دست کم سه منطقه آلمان رخ داه است.

کد خبر 510586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha