چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

کاهش محدودیت‌های قرنطینه در آلمان به افزایش سه برابری شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور منجر شد.

کرونا

به گزارش ایسنا، موسسه تحقیقاتی رابرت کوچ (RKI) یک آژانس دولتی و موسسه تحقیقاتی دولت فدرال آلمان روز دوشنبه فقط ۳۵۷ مورد ابتلای تأییدشده جدید را گزارش داد در حالی که با افزایش چشمگیر مبتلایان طی ۲۴ ساعت، شمار مبتلایان جدید در روز گذشته (سه‌شنبه) به ۹۳۳ نفر رسید. با این حال این رقم به نسبت سه روزی که در هفته گذشته بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید در آن‌ها تایید شد هنوز کمتر است.

به گفته مقامات آلمان، این جهش در شمار مبتلایان جدید به کوویدـ۱۹ رعایت دقیق تحولات را در روزهای آینده ضروری می‌سازد. با این حال برای تشخیص این‌که آیا این ویروس بار دیگر به سرعت در حال گسترش است یا خیر هنوز زود است.

این جهش در افزایش شمار مبتلایان جدید پس از آن رخ داد که مقامات آلمان از افزایش میزان آلودگی یا میزان فعالیت ویروس در کشور به بیش از ۱.۱ خبر داده بودند. این بدان معنی است که یک فرد مبتلا به طور متوسط حداقل یک نفر دیگر را مبتلا می‌کند یا گروهی از ۱۰ فرد مبتلا همگی ۱۱ نفر دیگر را مبتلا می‌کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پیش از این هشدار داده بود که سطح بالای ۱ می‌تواند بخش مراقبت‌های بهداشتی کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

با این حال دولت آلمان طی یک هفته گذشته با کاهش تدریجی اقدامات مقابله‌ای رو به جلو حرکت کرده است. فروشگاه‌ها و مدارس بازگشایی شده‌اند و لیگ ملی فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا، قرار است به اولین لیگ بزرگ اروپا که مجدداً رقابت‌ها را آغاز می‌کند تبدیل شود. رستوران‌ها و موزه‌ها نیز در برخی از مناطق کشور بازگشایی شده‌اند.

بنا بر گزارش نیوزویک، در عین حال مرکل از مردم خواسته است فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و علاوه بر استفاده از ماسک به حفظ بهداشت توجه کنند.

تاکنون ۱۷۳ هزار و ۱۷۱ نفر در آلمان به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان ۷۷۳۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.
 

کد خبر 511298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha