دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

معاون استاندار با اشاره به اینکه امسال ریزش ملخ به‌صورت وسیع‌تری نسبت به سال ۹۸ خواهد بود، خواستار همیاری مردم، نیروهای داوطلب بسیج، کشاورزان، دهیاران و شوراها شد.

ملخ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، رضا مدرس در جلسه استانی ستاد بحران با موضوع تهاجم ملخ صحرایی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، فرمانداران و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، بیان کرد: با همکاری فرمانداران و سازمان جهاد کشاورزی باید سه سطح برای مبارزه با ملخ، طراحی و ایجاد شود؛ سطح یک که ریزش میدانی زیاد و باید مبارزه میدانی انجام شود و سطح دو ریزش میدانی کم‌تر اما مبارزه میدانی خواهد داشت و معین سطح یک باید باشد و سطح سه نیز باید پشتوانه‌ای برای سطح یک و دو در زمینه لجستیک، دستگاه‌های سمپاشی و مبارزه میدانی باشد و هماهنگی‌های لازم بین سطح یک و دو از طریق سطح سه انجام می‌شود

وی به پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص رشد این ملخ‌ها در برخی مناطق استان اشاره کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن گرمای هوا، هنوز مستندی وجود ندارد که گرما و شرایط اقلیمی میزان تخم‌ریزی آن‌ها را به حداقل برساند و خسارت ملخ‌ها را کاهش دهد، طبق برآوردها از سوی سازمان جهاد کشاورزی در همین هفته یا هفته آینده با یک دسته فراگیر ملخ در برخی نقاط استان مواجه هستیم.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه خواستار پاک‌سازی کامل ملخ‌ها از اراضی استان شد و افزود: برای مبارزه و پاک‌سازی کامل ملخ‌ها، بایستی کشاورزان، دهیارها، شوراهاو نیروهای داوطلب بسیج نیز به صحنه بیایند.

مدرس با اشاره به اینکه در سال جاری ریزش ملخ به‌صورت وسیع‌تری نسبت به سال گذشته خواهد بود، تصریح کرد: فرمانداران تمامی تجهیزات لجستیک و دستگاه‌های مرتبط با سمپاشی که در این خصوص در شهرستان مربوط به خودشان است را شناسایی کرده و چنانچه در این زمینه کمبودی وجود دارد به ستاد مدیریت بحران اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، سیر یک، جاسک و بخشی از پارسیان میزان ریزش دسته‌ها به‌صورت وسیع گزارش‌شده است.

این مسئول گفت: بایسد امکان تخم‌ریزی ملخ‌ها را در استان از بین ببریم، هر ملخ به‌تنهایی می‌تواند حدود ۲۰۰ ملخ دیگر تولید کند که این خود اهمیت مبارزه با تخم‌ریزی ملخ‌ها را نشان می‌دهد.

کد خبر 510367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha