یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناس آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان که از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شده است تا روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر اشتاد، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناس استان آذربایجان‌غربی، یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سامانه همراه با وزش باد و بارش تگرگ در نقاط مستعد بوده و به علت اینکه وزش باد از سوی کشور عراق است احتمال بروز پدیده گردوغبار در مناطق جنوبی استان وجود دارد.  

وی بیان کرد: روز یکشنبه مناطق شمالی استان و روز دوشنبه مناطق مرکزی و شمالی در برخی ساعت‌ها همراه با رگبار باران و رعدوبرق خواهد بود و این روال تا پایان روز دوشنبه در استان ادامه دارد.  

اشتاد اظهار کرد : در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی به میزان ۱۴ میلی متر که با رگبار و رعدوبرق همراه بود در چالدران گزارش شده است و میزان بارندگی در ارومیه نیز ۲ میلی‌متر بوده است.  

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین ۹ و ۲۳ سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان‌های میاندوآب و بوکان با دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهرهای استان بود.  

آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.  

کد خبر 510134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha