باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از واکنش دولت دانلد ترامپ به بحران شیوع گسترده ویروس کرونا به شدت انتقاد و آن را یک «فاجعه پرهرج و مرج» توصیف کرد.

باراك اوباما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، اوباما در یک گفتگوی خصوصی مدیریت دولت آمریکا را در مهار بحران کرونا «یک فاجعه و هرج و مرج مطلق» و دلیل آن را رویکرد جانشین جمهوریخواه خود به این ماجرا دانست. او در عین حال گریزی هم به ماجرای تبرئه شدن ژنرال مایکل فلین، مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ زد و از آن به شدت انتقاد کرد. فلین به دروغ گفتن به پلیس فدرال آمریکا FBI درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ متهم شده بود.

آقای اوباما درباره شیوه مدیریت دولت ترامپ در بحران شیوع کووید-۱۹ گفت: «حتی اگر بهترین دولت هم در آمریکا روی کار بود، اوضاع بد می‌شد اما وقتی طرز فکر تو این باشد که «از این بحران چه برای من درمی‌آید؟» و «دیگران بروند به جهنم»، شرایط را می‌توان یک فاجعه پرهرج و مرج مطلق توصیف کرد. این درست همان طرز فکری است که دولت ما در بحران شیوع کرونا داشته است.»

همزمان، کاخ سفید اعلام کرد مدیریت و اقدام بی‌سابقه آقای ترامپ جان آمریکایی‌ها را در دوران فراگیری بحران کرونا نجات داده است. تا روز گذشته بیش از ۷۷ هزار نفر در ایالات متحده جان خود را به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده و بیش از ۱.۲ میلیون نفر به ویروس مبتلا شده‌اند. آمریکا در هر دو آمار با فاصله از دیگر کشورها بالاتر است.

از سوی دیگر، سی‌ان‌ان گزارش داد اوباما از همکاران پیشین خود در دولت آمریکا خواسته است به گروه انتخاباتی جو بایدن بپیوندند و در انتخابات ریاست جمهوری پاییز ۲۰۲۰ از معاون پیشین او و نامزد نهایی حزب دموکرات پشتیبانی کنند. خود اوباما پیش‌تر از بایدن برای حمایت کرده و قول داده بود برای شکست دادن ترامپ تلاش کند.

کد خبر 509967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha