دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
۰ نفر

دونالد ترامپ با ارسال‌ چندین پیام توییتری از رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا انتقاد کرد. به تازگی گزارش‌هایی از ابراز نگرانی باراک اوباما نسبت به تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای لغو اتهامات علیه مشاور امنیت ملی پیشین منتشر شده است.

اوباما و ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ بیشتر ساعات روز مادر در آمریکا مشغول توییت زدن بود و چندین مطلب را هم بازنشر داد که اکثر آن‌ها علیه باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا بود.

ترامپ در یکی از این پیام‌ها فقط نوشت: "اوباماگیت!"

او در پست دیگری با بازنشر پیام یکی از حامیانش مبنی بر اینکه اوباما "اولین رئیس‌ جمهوری سابق بود که علیه جانشین خود حرف زد" نوشت: او گیر افتاد، اوباماگیت!

پیش از آن هم ترامپ توییت یک تحلیلگر محافظه‌کار را باز نشر داد که مدعی شده بود "رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری (که اشاره‌ای آشکار به اوباما بود)، از آخرین‌ هفته‌های حضورش در کاخ سفید برای هدف گرفتن مقام‌های آتی و کارشکنی در دولت جدید استفاده کرد." ترامپ در بالای این توییت نوشت: بزرگترین جرم سیاسی در تاریخ آمریکا، تا بدین لحظه!

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین تصویرهای متحرکی را دوباره به اشتراک گذاشت که علیه اوباما بودند و در یکی از آن‌ها شعار "واترگیت شبیه یک بلیت پارکینگ می‌شود" روی عکسی از اوباما کار شده بود.  

سیل توییت‌های ترامپ پس از اقدام جنجالی دولت او برای لغو اتهامات مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به راه افتاد که به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تماس‌هایش با روسیه پیش از مراسم سوگند ترامپ متهم بود. این تصمیم به رهبری ویلیام بار، دادستان کل آمریکا به سرعت واکنش انتقادی منتقدان ترامپ را برانگیخت. فلن اولین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود.

بعد از آن، پای باراک اوباما هم به این ماجرا باز شد. به تازگی فایل صوتی گفت‌وگوی خصوصی او با اعضای دولتش به دست یاهو نیوز رسیده است. طبق گزارش‌ها اوباما گفته است: گمان می‌کنم اخبار ۲۴ ساعت گذشته تا حدی کم اهمیت شمرده شده است؛ درباره اینکه وزارت دادگستری اتهامات علیه مایکل فلن را لغو کرده است.  

دونالد ترامپ روز یکشنبه بیش از ۵۰ توییت ارسال کرد و در میان آن‌ها به انتقاد اوباما به موضوع مدیریت رئیس‌جمهوری آمریکا در بحران کرونا هم پاسخ گفت. اوباما واکنش ترامپ در بحران کرونا را یک "فاجعه مطلقا آشوب‌آور" توصیف کرده بود.

ترامپ به اوباما و جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بابت مدیریت شیوع آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ و مدیریت آن‌ها انتقاد کرد و گفت آن‌ها "اصلا هیچ ایده‌ای" برای کنترل آن نداشتند.

ترامپ که از صبح یکشنبه توییت بازی خودش را آغاز کرده بود، در نهایت با ارسال پیام "روز مادر مبارک" به کارش خاتمه داد!

کد خبر 510445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha