مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: به دنبال بروز برخی نگرانی ها در مجموعه شهرداری مبنی براحتمال تامین نشدن به‌موقع ومکفی سیمان پس از واگذاری مسئولیت توزیع این ماده اصلی ساختمانی به فرمانداری تهران

احمد دنیا مالی، معاون فنی وعمران شهرداری تهران که قاعدتا به دلیل وسعت عملیات عمرانی می بایست بیشترین نگرانی ها معطوف به حوزه تحت مسئولیت وی باشد، طی اظهارنظری نه فقط به معضل کمبود سیمان بلکه به نوع و شیوه مدیریتی توزیع سیمان انتقاد کرد؛ موضوعی که به اعتقاد وی نه تنها تهران بلکه کشوررا با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش همشهری، دنیا مالی اظهارداشت: متاسفانه سهمیه سیمان شهرداری  قطع شده است وما سیمان مورد نیازمان را از منابع دیگری نظیر بازار و شرکت های وابسته به شهرداری تامین می کنیم ولی قیمتی که ما می پردازیم مناسب تر از قیمتی است که در بازار آزاد وجود دارد .

وی درحاشیه جلسه دیدار مردمی مدیران شهرداری (1888) با حضوردرجمع خبرنگاران گفت : موضوع سیمان به تنهایی مطرح نیست بلکه در حوزه کارهای عمرانی تهیه قیر، میل گرد و سایر محصولات فولادی هم تاثیرگذارهستند ولی ما به شهروندان قول می دهیم  این افزایش قیمت ها و کمبودها خللی درطرحعمرانی شهرداری به وجود نیاورد  .

دنیا مالی در توضیح این مطلب افزود: به رغم روند روبه افزایش قیمت مصالح ساختمانی ، ما تلاش می کنیم با استفاده از ابزار های قانونی این افزایش را جبران کنیم  تا مشکلی نداشته باشیم؛ ضمن اینکه اگر کمبود اعتباری نیز بود مطمئنا شورای شهر کمک خواهد کرد .

معاون فنی عمرانی شهرداری با اشاره به اینکه  70 در صد سیمان در دست بخش خصوصی است ، اظهار داشت : اگر بتوان سیمان را در بورس ارائه کرد به شکل قابل توجهی دست دلال ها از بازار  کوتاه خواهد شد.

وی تاکید کرد : امروز حواله های سیمان  چند دست می چرخد و قیمت 39 هزار تومانی سیمان در هنگام خرید به 145 هزار تومان می رسد. ما به التفاوت این رقم در دست دلال ها ست که مطمئنا کشور از این شیوه مدیریتی سودی نخواهد برد.

کد خبر 50974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز