چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

در چهاردهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، نمایندگان بخش خصوصی از تصمیم اخیر دولت برای آزادسازی قیمت سیمان استقبال کردند.

اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در این نشست، به استقبال از سیاست‌های آزادسازی رفتند و برای مدیران دولت نهم کف زدند.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق تهران، در این نشست با تایید سیاست‌های دولت در زمینه آزادسازی قیمت سیمان گفت: وزارت بازرگانی قبلا اعلام کرده بود زمانی که نیاز کشور به سیمان مرتفع شود با حذف آن از سبد حمایتی موافقت خواهد کرد که سرانجام این امر محقق شد.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که امکان تنظیم بازار وجود دارد و اگر دوره کوتاهی که پیش‌بینی می‌شود با افزایش موقتی قیمت‌ها مواجه شویم را به خوبی سپری کنیم، می‌توانیم امید به بهبود وضعیت تولید و سرمایه‌گذاری در صنعت سیمان داشته باشیم.

نظارت  بر بازار سیمان

نگرانی وزارت‌ بازرگانی از خروج سیمان از سبد حمایتی برطرف شده و نمایندگان3 نفره وزارت بازرگانی، صنایع و انجمن سیمان بر بازار سیمان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، محمد صادق مفتح، معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی درپی حضور در محل اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: براساس توافق جدید با کارخانه‌های تولید سیمان، قرار شد آنان قیمت این محصول را تعیین کنند، البته در این قیمت گذاری موافقت وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع را نیز جلب کرده‌اند.

نان گران نمی‌شود

به گفته معاون وزیر بازرگانی، دریافت یکسان یارانه نان و انرژی توسط تمامی دهک‌های درآمدی امری مذموم است. مفتح باوجود این سخنان تاکید کرد: دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد و افزایش قیمتی در این خصوص نخواهیم داشت.

کد خبر 56863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز