مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی شهرستان ساوه گفت: پسته تولیدی شهرستان ساوه در سال ۹۹ از وضعیت خوبی برخوردار بوده و به دلیل اینکه سال‌آور این محصول به شمار می‌رود پیش‌بینی می‌شود که محصول خوبی برداشت شود.

پسته

به گزارش هشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمودرضا خلیلی با یادآوری سرمازدگی بهاره باغ‌های پسته شهرستان ساوه در سال ۹۸ گفت: در سال ۹۷ افزون بر سه هزار تن پسته خشک در این شهرستان تولید شد که این میزان در سال ۹۸ به ۲۶۰۰ تن رسید که دلیل افت در عملکرد پسته سال گذشته، سرمازدگی بهاره بود.

وی با اشاره به وضعیت مناسب باغ‌های پسته در سال جاری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که جهش خوبی در میزان عملکرد و تولید محصول پسته شهرستان ساوه در سال جاری اتفاق بیفتد و با توجه به بارورتر شدن و تنومندتر شدن درختان پسته، سال‌آوری محصول و خوشبختانه در امان بودن از سرما، پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید تا دو برابر سال قبل افزایش یابد.

خلیلی گفت: پسته تولیدی ساوه از لحاظ کیفیت، طعم، اندازه و مرغوبیت با محصول نقاط پسته‌خیز کشور برابری می‌کند، شرایط آب و هوایی شهرستان ساوه مستعد پسته‌کاری است و در صورت تامین آب مورد نیاز، زمینه توسعه کشت پسته در این منطقه وجود دارد.

معاون فنی و اجرایی جهادکشاورزی شهرستان ساوه از محصول استراتژیک پسته ساوه به عنوان یک کالای صادراتی یاد کرد و افزود: بخش عمده‌ای از محصول پسته ساوه مزیت صادراتی دارد و کشورهای بسیاری از حاشیه خلیج فارس و دریای خزر و نیز برخی کشورهای اروپایی مشتاق خرید پسته ساوه هستند.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی ساوه اظهار کرد: ۹ واحد فرآوری پسته در این شهرستان فعالیت دارند، مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه به دلیل وسعت بالای سطح زیر کشت قادر است سه تن در ساعت پسته را فرآوری و روانه بازار مصرف کند.

وی افزود: پسته فندقی، کله‌قوچی، احمدآقایی، اکبری و پسته سفید عمده ارقام پسته تولیدی این شهرستان بوده و شهرستان ساوه رتبه دوم استان مرکزی را در تولید پسته پس از شهرستان زرندیه به خود اختصاص داده است.

به گفته خلیلی، پسته ساوه با توجه به شرایط خاک، دما و آب از بهترین پسته‌های تولیدی کشوراست که با توجه به عدم وجود سم آفلاکتوسین برای صادرات مناسب است.

کد خبر 509507
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha