نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تنش‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس واکنش نشان داد.

حسین علایی

به گزارشه همشهری آنلاین، سردار حسین علائی نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قائم مقام پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه دستخط درباره موضوع دریایی بین امریکا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: من تصورم این است که هم امریکا و هم ایران درگیر شدن آن هم در خلیج فارس به نفع هیچ کدام نیست.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها هم در خلیج فارس ضربه خورده‌اند و هم به ما ضربه زدند. در زمان جنگ و سال های آخر جنگ امریکایی ها 9 بار با ما درگیری نظامی پیدا کردند ولی در این 9 بار، هم ناوهای ما را زدند و هم ناو خودشان خورد. هم به تاسیسات نفتی ما حمله کردند و همه هلی کوپتر خودشان ساقط شده است. بنابراین آنها می دانند منطقه خلیج فارس منطقه درگیری نیست. منطقه ای است که باید برای صلح و تامین امنیت خطوط کشتیرانی فکر کرد. ایران هم همواره به دنبال تامین امنیت خطوط کشتیرانی بوده است.

علائی افزود: من فکر می کنم آمریکایی ها درست است که از این حرف ها می زنند ولی حداقل نظامیان این کشور می دانند شروع جنگ کار بسیار خطرناکی است و باید در آنجا سیاست اجتناب از جنگ را دنبال کنند. اینجا منطقه ایران است و آمریکایی ها از آن سوی دنیا به اینجا آمده‌اند و اینجا را اشغال کرده‌اند. ایران هم همواره به دنبال امنیت است و به صلح فکر می کند.

کد خبر 509412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر تیموری IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 1
    الان زمان دفاع مقدس نیست که موشک نداشتیم.