دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه ترکیش دیلی مدعی شد که مراد کارایلان، فرمانده ارشد نیروهای پ ک ک در حمله به شمال عراق به قتل رسید.

به گزارش مهر، به نقل از ترکیش دیلی، کارایلان در حمله روز شنبه 14 اردیبهشت
جنگنده‌های ارتش ترکیه به شمال عراق کشته شده است.

به گزارش روزنامه مذکور، ارتش ترکیه با جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف از جمله ارتش آمریکا در عراق متوجه شد که روز شنبه مراد کارایلان، ارشدترین فرمانده نظامی پ.ک.ک با 200 نفر از اعضای ارشد این گروه جدایی طلب در پایگاهی در کوه قندیل واقع در شمال عراق جلسه دارد که در حمله جنگنده های ارتش ترکیه تمام این افراد کشته شدند.

به نوشته این روزنامه، حمله روز شنبه جنگنده‌های ارتش ترکیه سه ساعت ادامه داشت.[بیشتر]

این روزنامه در حالی خبر کشته شدن مراد کارایلان را منتشر می کند که هنوز هیچ نهاد دیگری این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.

از سوی دیگر روز گذشته نیز اعلام شد که، در حملات هوایی هفت روز گذشته ارتش به مواضع حزب کارگران ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق، بیش از 150 نفر از عناصر این حزب کشته شده اند.

 دولت ترکیه یک فرصت یک ساله از پارلمان این کشور برای حملات هوایی به شمال عراق محل استقرار شورشیان پ.ک.ک گرفته است که این مهلت در ماه اکتبر به پایان می‌رسد.

پ. ک. ک از نظر ترکیه و جامعه بین‌المللی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است و در تلاش برای جدایی از ترکیه از سال 1984 تاکنون موجی از ناآرامی ها را در جنوب شرق ترکیه ایجاد کرده است.

کد خبر 50939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز