مشاور عالی شهردار تهران، جزئیات جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران را در پی وقوع زلزله بامداد امروز جمعه تشریح کرد.

تصاویر | ترس از زلزله و کرونا در پایتخت | تهرانی‌ها پس از زلزله‌ ۵.۱ ریشتری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کاظمی مشاور عالی شهردار تهران پس از جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در جمع بندی این جلسه گفت: پس از وقوع زلزله در ساعات اولیه بامداد امروز ما در ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران جلسه‌ای را با دستگاه‌های مربوطه برگزار کردیم که نمایندگانی از پلیس راهور، سازمان آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و شرکت آب و فاضلاب تهران در این جلسه حضور داشتند.

مشاور عالی شهردار تهران افزود: پس از پایان این جلسه به منظور اطلاع رسانی دقیق و صادقانه و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی قرار بر این شد که موضوعات و اطلاع رسانی از سوی وزارت کشور انجام شود، اما لازم است شهروندان تا ۴۸ ساعت آینده آمادگی خود را حفظ و بر اساس شیوه نامه‌های ایمنی که پیش‌تر از سوی سازمان هلال احمر اعلام شده است عمل کنند.

کاظمی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ انجام شد تا معابری که از پیش تعیین و شناسایی شده است باز باشد تا در صورت بروز حادثه بتوان امدادرسانی را انجام داد.

او با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان آب گفت: قرار بر این شد مخازن آب سازمان آب تهران در مجاورت سوله‌های بحران جای گذاری شوند و این تصمیم باید تا ۴۸ ساعت آینده انجام شود.

مشاور عالی شهردار تهران ادامه داد: تصمیم دیگری که در این جلسه گرفته شد این بود که سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در نقاط حساس و از پیش تعیین شده شهر تهران ایستگاه‌های موقت خود را دایر کند تا با استقرار تجهیزات و نیروی انسانی سازمان آتش نشانی آمادگی لازم برای مواجهه با حادثه را داشته باشند.

کاظمی ادامه داد: با هماهنگی دادگستری استان تهران قرار بر این شد تا برای تردد خودروها و تجهیزات امدادی که از سوی استان‌های معین برای شهر تهران در نظر گرفته شده است مجوز فراهم شود.

او افزود: تا ۷۲ ساعت آینده دستگاه‌ها تعداد پس لرزه‌ها تهران را رصد می‌کنند تا بتوانند بر اساس پس لرزه‌ها تصمیم گیری‌های آتی را انجام دهند.

کد خبر 509302
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha