مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

موفقیت‌ ماه‌های اخیر هندبال همدان در سطوح ملی باعث شد تا این استان از قعر رتبه‌بندی ارزیابی عملکرد استانی فدراسیون خارج و در جمع برترین‌ها قرار بگیرد.

هندبال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، تغییر و تحول انجام‌شده در هندبال همدان و روی کار آمدن یک شهردار این تصور را در اذهان ورزش دوستان ایجاد کرد که بازهم شاهد مدیریت پروازی در یک‌رشته ورزشی خواهند بود.

ورزش هندبال همدان جزو رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر با تغییرات فراوان در حوزه مسئولیتی مواجه بود و همین مسئله منجر به سقوط این شهر در رتبه کشوری شد.

هندبال همدان پس از بیماری حمید کرم بیگی که همواره از وی به‌عنوان پدر ورزش هندبال استان همدان یاد می‌شود، نتوانست جان دوباره بگیرد و فوت وی شوک بزرگی برای ورزشکاران این رشته بود.

بااین‌حال مهدی اسفندیاری صالح شهردار یکی از شهرهای استان همدان که از ورزشکاران هندبال بود، به دعوت اعضای هیات پذیرفت تا سکان هدایت این رشته ورزشی را در دست بگیرد.

حضور وی این نگرانی را ایجاد کرد که به دلیل مشغله کاری امکان توجه لازم به مشکلات این ورزش میسر نشود اما او در کنار همراهان خود در هیات توانست مسیر موفقیت هندبال همدان را هموار سازد.
اسفندیاری مردادماه سال گذشته سکان ریاست هیات هندبال همدان را بر عهده گرفت و در چند ماه با میزبانی اردوهای تیم ملی در رده پایه، رایزنی در حضور استعدادهای هندبال استان در تیم ملی، حضور در لیگ یک کشور و دوره‌های مختلف آموزشی، اقدام‌های چشمگیری را به مرحله اجرا گذاشت.

اجرای این برنامه‌ها باعث شد تا هندبال همدان از وضعیت قرمز در رده‌های کشوری خارج شود و امروزه جزو مدعیان به شمار می‌رود.

هندبال همدان در رشته سالنی و ساحلی همواره افتخارات ارزنده در کشور داشته است و همین مسئله نیز باعث شد تا انتظار فدراسیون از این استان در دوره مدیریت اسفندیاری بالا باشد.

معاون توسعه ورزش استان همدان نیز دراین‌باره گفت: خوشبختانه هندبال استان یکی از هیات‌های پویا و فعال است و در تمام شهرستان‌ها رئیس هیات دارد.

عباس قهرمانی بیان کرد: هندبال همدان توانسته نفرات خوبی را در سطح کشور معرفی کند و این موفقیت مرهون چهره‌های شاخص و موفق در هیات هندبال استان است، در بحث المپیاد استعدادهای برتر حضور هیات هندبال در این مسابقات نمره قابل‌قبولی داشت.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی هدفمند هندبال همدان به‌ویژه در رده‌های سنی پایه دستاوردهای موفقی را همراه داشته است ضمن اینکه در بخش بانوان نیز سال گذشته شاهد درخشش این قشر در سطح کشور بودیم.

صعود پانزده پله‌ای در رتبه‌بندی فدراسیون

رئیس هیات هندبال همدان با اشاره به موفقیت کسب‌شده توسط این استان در رتبه‌بندی فدراسیون گفت: با تلاش مجموعه هیات در استان و شهرستان‌ها توانستیم پانزده پله در رده‌بندی فدراسیون صعود کنیم.

مهدی اسفندیاری صالح افزود: استان همدان در رتبه‌بندی سال ۹۷ فدراسیون در رده بیست و پنجم قرار داشت اما در ارزیابی جدید توانستیم به رتبه دهم ارتقا پیدا کنیم.

وی بیان کرد: این ارتقا پانزده پله‌ای موفقیتی بزرگ برای ورزش همدان به‌ویژه رشته هندبال به شمار می‌رود که نشان از تلاش و برنامه‌ریزی خوب هیات استان و شهرستان‌ها است.

اسفندیاری با تأکید بر نقش مهم بانوان هندبالیست همدان در کسب این افتخار گفت: هندبال بانوان استان همدان سال گذشته درخشش خیره‌کننده‌ی در کشور داشت به‌طوری‌که موجب تمجید فدراسیون و دستگاه ورزش استان شددستاوردهای رنگارنگ هندبال همدان

رئیس هیات هندبال همدان با اشاره به موفقیت‌های این استان در مسابقات منطقه‌ای و کشوری گفت: کسب سه مقام قهرمانی در هر سه رده تیم دختران ملایر و نیز عنوان‌های دوم و سوم تیم نونهالان قروه و همدان در مسابقات منطقه غرب کشور جزو این موفقیت‌ها بود.

اسفندیاری افزود: قهرمانی نونهالان ملایر در کشور، نایب‌قهرمانی دختران ملایر در مسابقات قهرمانی کشور، حضور تیم‌های مردان همدان و بانوان ملایر در لیگ یک کشور و حضور امیدهای بانوان در قهرمانی کشور نیز جزو فعالیت‌های انجام‌شده هیات هندبال استان در سال گذشته بود.

وی، قهرمانی تیم هندبال ساحلی قروه در جام نکوداشت اصفهان، درخشش در مسابقات استعدادهای برتر کشور، دعوت از ۲۲ بازیکن همدانی به اردوهای تیم ملی را از دیگر عوامل ارتقا همدان در رتبه‌بندی فدراسیون در بین استان‌های کشور دانست.

رئیس هیات هندبال همدان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در میزبانی‌های ملی داریم، گفت: سال گذشته میزبان اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات ۲۰۲۰ آسیا به میزبانی قروه درگزین بودیم ضمن اینکه ۲ دوره میزبانی غرب کشور را در این شهرستان و ملایر داشته‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید رونق و توسعه هر چه بیشتر این رشته ورزشی که ظرفیت‌های بسیار خوب و ورزشکاران مستعد در تمام رده‌های سنی را دارد، شاهد باشیم.

کد خبر 509280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha