بانک مرکزی، فعالان حوزه نشر، کتاب‌فروشی و توزیع کتاب را به‌عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا شناخت.

کرونا و کتاب فروشی

به گزارش همشهری آنلاین به  نقل از ایبنا، بعد از شیوع ویروس کرونا و آسیب‌ اقتصادی فعالان حوزه نشر، به دنبال پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، صنف کتاب‌فروشی در فهرست مشاغل آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفت.   

با انتشار تازه‌ترین فهرست مشاغل آسیب‌دیده از سوی بانک مرکزی آمده است؛  «به استناد نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصادیق تشخیصی آن وزارتخانه در خصوص بند(۱۰) مشتمل بر کتابفروشان، ناشران، موزعان (کتاب، کتاب‌های هنری، پوستر) و کارت‌پستال‌فروشان است.  

 با توجه به مشاغل مورد اشاره و ضمن اعلام این‌که فهرست رسته‌های اعلام شده در این بخشنامه، جایگزین بخشنامه قبلی در این ارتباط است، این موضوع به قید تسریع به تمام واحدهای آن بانک ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ می‌شود.»

مشاغل فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا طی امروز و فردا، پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند با مراجعه به وب‌سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات رسته فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا را ثبت‌ کنند. این مشاغل شامل نشر، چاپ، ادبیات، قرآن و عترت، عرضه محصولات فرهنگی و زیارتی است.

این بخش با هدف بهره مندی صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی از بسته‌های حمایتی دولت، برای جبران خسارت کرونا طراحی شده‌است.

کد خبر 509161

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha