پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه قیمت انواع نان در این استان سال ۹۸ تغییری نکرد، گفت: افزایش قیمت انواع نان براساس مصوبات کارگروه اصلاح نظام یارانه‌ای گندم، آرد و نان استان از ۱۷ اردیبهشت سال جاری اجرایی شده است.

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین بختیار خلیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت انواع نان براساس مصوبات کارگروه اصلاح نظام یارانه‌ای گندم، آرد و نان استان در مورخ ۲۵ اسفند سال ۹۸ تغییر یافت و این مصوبه از ۱۷ اردیبهشت سال جاری ابلاغ و اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: آخرین افزایش قیمت انواع نان در کردستان به مهرماه سال ۹۷ بر می‌گردد و قرار بود در ۲۰ آبان پارسال هم نرخ نان تغییر کند که بنابر دلایلی همچون افزایش قیمت بنزین این اقدام انجام نشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه قیمت هر سنگک نیمه یارانه‌ای (آزاد پز) با وزن چانه ۶۵۰ و وزن نان ۴۵۰ گرم یک هزار و ۲۰۰ تومان شده است،  افزود: قیمت نان لواش با وزن چانه ۱۶۰، وزن نان ۱۲۰ گرم ۲۵۰ تومان و سنگک یارانه‌ای با وزن چانه ۶۵۰ و وزن نان ۴۵۰ گرم یک هزار تومان است.

خلیقی با اشاره به اینکه بربری یارانه‌ای فقط در روستاها عرضه می‌شود، یادآور شد: بربری یارانه‌ای با چانه ۴۵۰ و وزن نان ۳۴۰ گرم به قیمت ۹۰۰ تومان، بربری نیمه یارانه‌ای با کنجد با چانه ۴۵۰ و وزن نان ۳۴۰ گرم با قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان در خبازی‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بربری نیمه‌یارانه‌ای بدون کنجد با چانه ۴۵۰ و وزن نان ۳۴۰ گرم یک هزار تومان شده است، تاکید کرد: قیمت نان تافتون نیمه یارانه‌ای با وزن چانه ۲۸۰ و وزن نان ۲۱۵ گرم، ۵۰۰ تومان، قیمت هر کیلوگرم سنگک اتوماتیک ماشینی با آرد یارانه‌ای ۲ هزار تومان و با آراد نیمه یارانه‌ای هم ۲ هزار و ۴۰۰ تومان شده است.

خلیقی با بیان اینکه نصب قیمت تعیین شده در معرض دید عموم مردم در خبازی‌ها الزامی است، گفت: رعایت وزن چانه و وزن نان هم الزامی بوده و مشتری حق مطالبه آن را دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: وجود کارتخوان و استقرار ترازو در واحدهای خبازی ضروری است و در صورت مطالبه مشتری نان عرضه شده هم باید توزین شود.

کد خبر 509121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha