رئیس انجمن مبتلایان به سرطان (عطوفت) خراسان شمالی گفت: متاسفانه تعدادی از بیماران مبتلا به بیماری صعب‌العلاج سرطان در این استان درمان را به علل مختلف از جمله نبود امکانات کافی و قیمت بسیار بالای دارو نیمه‌کاره کنار می‌گذارند.

سرطان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حریری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که ارائه خدمات پاراکلینیکی در بخش خصوصی بسیار بالا است، اظهارکرد: خدمات پارکلینیکی در بیشتر مراکز دولتی ارائه نمی‌شود و بیمار مجبور است به بخش خصوصی مراجعه کند.

وی افزود: به عنوان مثال بیمار مبتلا به سرطان در این استان برای انجام پت‌اسکن که هزینه‌ای حدود پنج میلیون تومان برای بیمار به همراه دارد به شهر مشهد و یا تهران مراجعه کند.

حریری ادامه داد: از سوی دیگر یک بیمار مبتلا به سرطان به طور حتم در ماه باید یک‌ام آر آی، سی تی اسکن و... انجام دهد که اگر در بخش دولتی پذیرش نشود و این آزمایشات در بخش خصوصی انجام شود، هزینه‌هایی بالایی را دارد.

داروهای خارجی مشمول تخفیف نمی‌شوند

وی بیان کرد: علاوه بر آن دارو با برند خارجی مشمول تخفیفات بیمه‌ای نمی‌شود و همین امر نیز سبب شده تا بیماران با سختی داروها را خریداری کنند.

حریری با بیان این‌که فقط داروهای ایرانی مشمول پروتکل‌های بهداشتی می‌شود، گفت: اما بیشتر پزشکان برای بیماران خود داروهای خارجی تجویز می‌کنند و همین امر نیز برای بیماران دردسرساز شده است و سبب شده تا بیماران درمان را نیمه‌کاره رها کنند.

همراه‌سرا نیاز ضروری بیماران سرطانی خراسان شمالی

وی در ادامه با تاکید بر این‌که یکی از نیازهای اساسی بیماران صعب‌العلاج سرطانی خراسان شمالی همراه‌سراست، تصریح کرد: متاسفانه برای یک بیمار ۴۰ جلسه پرتودرمانی تجویز شده است و این بیمار مجبور است از دورترین نقطه این استان برای انجام پرتودرمانی هر روز به بجنورد سفر کند و دوباره به منزل خود بازگردد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: اگر یک همراه سرا در این استان وجود داشته باشد بیمار می‌تواند به مدت ۴۰ روز در آن مرکز اقامت کند و سپس بعد از تکمیل دوره درمان به منزل خود در شهرستان بازگردد.

وی افزود: مسئله نیاز ضروری یک همراه‌سرا با استاندار مطرح شده است و قول اعطای زمین نیز داده شد، اما هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است و مسئولان اگر قولی می‌دهند به قول خود عمل کنند.

اجازه ندهیم بیماران سرطانی رنج سفر را برای امر درمان تحمل کنند

وی همچنین به شهادت دکتر یحیوی پزشک فوق تخصص آنکولوژی و فوق تخصص خون در این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه با شهادت این پزشک، مجبور شدیم تا تعدادی از بیماران را به پزشک دیگر در مشهد معرفی کنیم.

حریری با تاکید بر این‌که این استان به یک پزشک فوق تخصص آنکولوژی احتیاج دارد، افزود: نباید اجازه دهیم تا این بیماران رنج سفر را برای ادامه درمان در سایر استان‌ها تحمل کنند.

به گفته وی در حال حاضر سه هزار و ۸۵ بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش این انجمن قرار دارد.

کد خبر 508920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha