مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

چین اعلام کرد این کشور نمونه موشک جدیدی را به همراه یک سفینه راهی فضا کرده که در برنامه فضایی پکن، در تأسیس یک ایستگاه فضایی و فرستادن فضانورد به سطح ماه نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد.

پرتاب موشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد این کشور نمونه موشک تازه‌ای را به همراه یک کپسول (سفینه) راهی فضا کرده که در برنامه فضایی چین، در تأسیس یک ایستگاه فضایی و فرستادن فضانورد به سطح ماه نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد.

طبق گزارش رسانه‌های دولتی چین، موشک لانگ مارچ بی ۵ از سکوی پرتاب ونچانگ واقع در جزیره جنوبیِ «هاینانِ» چین راهی فضا شد و هشت دقیقه بعد سفینه بی‌سرنشین آن در مدار زمین قرار گرفت. این موشک قرار است بعدها فضانوردان چینی را به ایستگاه فضاییِ در دستِ ساخت این کشور و پس از آن به ماه ببرد.

پرتاب این موشک ۵۴ متری که ۸۴۹ تُن وزن دارد در حالی موفقیت‌آمیز بود که پرتاب دو موشک ۷ اِی و ۳ بی چین به‌ترتیب در ماه‌های مارس و آوریل امسال شکست خورده بود.

ایستگاه فضایی چین که تیان‌گونگ، یعنی «کاخ آسمانی» نام دارد قرار است تا سال ۲۰۲۲ تکمیل شود و ظرفیت ۶ فضانورد را خواهد داشت. این ایستگاه از سه بخش تشکیل شده و علاوه بر محل زندگی و فعالیت فضانوردان، دو آزمایشگاه جداگانه را نیز شامل می‌شود.

چین نخستین کشوری بود که توانست در نیمه پنهان ماه «سطح‌نورد» بنشاند، سطح‌نوردی که از زمان نشستن بر ماه در ژانویه ۲۰۱۹ تاکنون ۴۵۰ متر مسیر را پیموده و آزمایش کرده است.

یادآور می‌شود ایالات متحده همچنان تنها کشوری است که موفق شده است مستقیماً به ماه فضانورد بفرستد.

کد خبر 508870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha