مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین دو فضانورد خود را در راستای پیشبرد پروژه‌ای برای افزایش توانایی اکتشافات فضایی‌اش به مدار زمین پرتاب کرد.

براساس گزارش BBC، اين دو فضانورد از مركز پرتاب ماهواره‌اي جيوكوآن در شمال چين به مدار زمين فرستاده شدند و قرار است كپسول حامل آنها به آزمايشگاه فضايي تيانگانگ 2 وصل شود و فضانوردان براي 30 روز در فضا اقامت داشته باشند، اين بيشترين مدت زماني است كه فضانوردان چيني در فضا حضور داشته‌اند.

اين سفر و سفرهاي پيشين فضانوردان چيني به مدار زمين نشان از احتمال آغاز ماموريتي سرنشين‌دار به سوي مريخ يا ماه دارد. مدل قديمي‌تري از آزمايشگاه فضايي تيانگانگ 2، ايستگاه تيانگانگ، اوايل سال جاري و پس از اتصال سه راكت به آن از رده خارج شده و غيرفعال شد.

جينگ هايپنگ 49 ساله كه تاكنون دوباره به فضا سفر كرده‌است و چنگ دانگ 37 ساله دو فضانوردي هستند كه چيني‌ها روانه مدار زمين ساخته‌اند. فضاپيماي شنژو-11 راس ساعت 7:30 بامداد به وقت محلي با كمك راكت لانگ‌مارچ-F2 از زمن جدا شده و راهي مدار زمين شد. دو فضانورد در مدت يك ماهه حضورشان در مدار زمين به انجام آزمايش‌هاي مختلف مشغول خواهند‌بود.

چين تاكنون در زمينه برنامه‌هاي فضايي‌اش بودجه و انرژي زيادي صرف كرده‌است و قصد دارد امسال نزديك به 20 ماموريت فضايي را به پايان برساند. چين سومين كشور پس از روسيه و آمريكا است كه توانسته ماموريت‌هاي فضايي سرنشين‌دار را با موفقيت اجرا كند. در سال 2013 نيز اين كشور توانست فضاپيماي بدون سرنشين خود را روي ماه فرود آورد.

اين كشور به دليل وجود نگراني درباره طبيعت نظامي روياهاي فضايي‌اش، از پروژه ايستگاه فضايي بين‌المللي كنار گذاشته شد و از آن زمان به بعد انگيزه چيني‌ها براي ايجاد ايستگاه فضايي‌ منحصر به كشورشان تشديد شد. تيانگانگ 2 طي چند سال آينده و با ارسال اتاقك‌هاي جديد‌تر تكميل‌تر شده و تا سال 2022 به بهره‌برداري كامل خواهد‌رسيد.

کد خبر 349646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha