عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اعلام اینکه موضوع اجاره پیاده راه‌های تهران هنوز در صحن شورا نشده است، از بررسی لایحه‌ مربوط به این موضوع در جلسه هفته آینده شورای شهر تهران خبر داد.

زهرا نژادبهرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، زهرا نژادبهرام درباره ارسال لایحه‌ بهره‌برداری از پیاده‌راه‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر تهران، گفت: لایحه ساماندهی پیاده راه‌ها هم اکنون در کمیسیون‌های شورای شهر تهران در دست بررسی است و هنوز گزارشی از آن بیرون نیامده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد این لایحه در جلسه بعدی شورای شهر تهران در دستور کار شورا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این لایحه اشاره هنوز در صحن مطرح نشده است، تصریح کرد: در ماده ۸ لایحه محرک اقتصادی در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا آمده بود شهرداری تهران مجاز است درباره فضاهای مربوط به طرح‌های ناتمام شهری (نظیر پارک تجهیز نشده، خیابان ساخته نشده، اراضی حاصل از اصلاحی املاک در زمان تخریب و نوسازی) با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهر و تا زمان مرتفع شدن موانع اجرای طرح، مجوز بهره‌برداری موقت بخش خصوصی از این فضاها را وفق آیین‌نامه مالی معاملاتی صارد کند که این بخش رد شده است و ارتباطی با لایحه بهره‌برداری از پیاده‌راه‌ها ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران همچنین درباره برنامه آتی مدیریت شهری برای استفاده از فضاهای پیاده‌روها گفت: در این زمینه بنا بر توسعه داریم و می‌خواهیم خیابان‌های همانند سی تیر را گسترش دهیم تا با سیاست آرام‌سازی ترافیکی و رونق و نشاط شهری همراه باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته از منتفی شدن موضوع اجاره دادن پیاده‌راه‌های پایتخت خبر داده بودند.

کد خبر 508739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha