فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه مکان‌هایی مثل مراکز پیشخوان و مراکز تعویض پلاک، محل مراجعه تعداد زیادی از افراد است و در آن‌ها امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد، گفت: به نظر می‌رسد پروتکل‌هایی که برای این مراکز صادر شده، در تناسب با شرایط جمعیت حاضر در آنها نیست و باید پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر شود.

دفتر پیشخوان دولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی با بیان این مطلب اظهار کرد: به نظر می‌رسد پروتکل‌هایی که برای این مراکز صادر شده، در تناسب با شرایط جمعیت حاضر در آنها نیست. به همین منظور باید پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر شود یا تغییر کند. همچنین باید در فرایند نوبت‌دهی مراجعین، دستورالعمل‌های جدیدی تدوین شود.

زالی تاکید کرد: این موضوع در جلسه شورای فرماندهی ستاد مقابله با کرونای تهران که همین هفته برگزار می‌شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ثبت حدود ۴۵۰ هزار شغل در مجموعه استان تهران برای تعهد به پروتکل‌ها، گفت: طبیعتا با توجه به گستره جغرافیایی استان تهران، این بالاترین میزان در کشور است و این وضعیت با بسیاری از استان‌ها نیز قابلیت قیاس ندارد، اما به دلیل اهمیت بالا بودن تراکم جمعیتی در استان تهران، جدی گرفتن پروتکل‌ها توسط صاحبان مشاغل ضروری است.

زالی با اشاره به معدل حدود ۶۲ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران گفت: این در حالی است که متوسط کشوری بین ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است. بنابراین باید حتما با اصناف نشستی در این زمینه انجام شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: از روز گذشته با اقدامات معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برنامه‌های نظارتی دوره‌ای افزایش یافته و تیم‌های بیشتری در این مورد نظارت می‌کنند. البته ضرورتا عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی به معنای نافرمانی نیست بلکه در برخی موارد احتیاج به آموزش بیشتر وجود دارد.

زالی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده وضعیت تهران در زمینه اجرا و عملیاتی شدن پروتکل‌های بهداشتی حداقل در مورد اصناف و مشاغل بسیار مطلوب‌تر شود.

وی درباره وضعیت بیماری کرونا در استان تهران گفت: آمارها تفاوت قابل توجهی را نسبت به ۴۸ ساعت گذشته نشان نمی‌دهد و همان طور که قبلا گفتیم، شرایط استان تهران در زمینه بیماری کرونا شکننده و بی‌ثبات است و هر گونه بی‌احتیاطی و تقلیل ملاحظات بهداشتی می‌تواند موجب شکل جدیدی از بروز بیماری در استان تهران شود.

این مسئول تاکید کرد: مردم باید موضوع کرونا را جدی بگیرند. کرونا کاملا جدی است و هر گونه اشتباه در این باره می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

کد خبر 508726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha