مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از آغاز روند جابه‌جایی روستای تلاجیم به منظور ساخت سد فینسک در استان سمنان خبر داد.

سد فینسک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، ایرج حیدریان در نشست بررسی اجرای طرح سد مخزنی فینسک اظهار کرد: طرح مطالعاتی برای جابه‌جایی روستای تلاجیم به پایان رسیده و در کنار عملیات ساخت سد، روند ساخت جاده و جابه‌جایی روستا آغاز می‌شود.

وی از اعلام آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمنان برای جابه‌جایی و ساخت خانه‌های روستایی برای روستاییان تلاجیم خبر داد و افزود: با ساخت این سد، مشکل آب بخش‌هایی از سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: اجرای طرح سد مخزنی فینسک، تمامی مراحل قانونی در بخش‌های محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و... را گذرانده است و روند اجرای این طرح بدون مشکل قانونی به زودی آغاز می‌شود.

حیدریان با اشاره به اعتبارات این طرح عمرانی گفت: اگر چه اخذ ردیف بودجه برای احداث طرح‌های عمرانی به طور تقریبی غیرممکن است، اما با تلاش مسئولان استانی و کشوری این طرح برای سال ۹۹ ردیف بودجه گرفت و هم اکنون این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی بیان کرد: مجوز زیست‌محیطی برای ساخت سد مخزنی فینسک در سال ۹۱ گرفته شد و در سال ۹۳ این طرح تاییدیه زیست محیطی را دریافت کرد.

حیدریان اضافه کرد: در سال‌های گذشته، مجوز تخصیص آب برای سد فینسک از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه اخذ شده است.

کد خبر 508624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha