صفحه دست‌نوشته‌ که به حراج گذاشته شده، شامل متن ترانه‌ای درباره خدا، مسیح و از دست دادن معصومیت است که هرگز ضبط نشده است.

باب دیلن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، صفحه‌ای از دست‌نوشته ترانه‌ای برای آلبوم بلوند بر بلوند Blonde on Blonde که به گفته بسیاری بهترین آلبوم  باب دیلن است، توسط حراجی ساتبی در لندن به حراج گذاشته شد. این دست‌نوشته متعلق به سال ۱۹۶۶، با قیمت تقریبی ۱۵,۰۰۰ - ۱۲,۰۰۰ پوند امروز (۵ می) به حراج گذاشته شد و این حراج تا ۱۲ می ادامه دارد. 

این دست‌نوشته متن ترانه‌ای است که در آن راوی، دیگر توان تحمل غیر قابل پیش‌بینی بودن و عدم تعهد محبوب خود را ندارد. متن روی کاغذی دست‌نویس شده است که در آن ترانه‌ای تایپ‌شده هم به چشم می‌خورد؛ ترانه‌ای که دیلن هرگز ضبط نکرد. متن این ترانه درباره خدا، مسیح و معصومیتی از دست رفته است.

بعد از ۸ سال خواندن ترانه‌های قدیمی، امسال باب دیلن دوباره به ترانه‌سرایی روی آورد. Murder Most Foul، طولانی‌ترین ترانه او در ۱۷ دقیقه، درباره جان اف کندی و فرهنگ عامه امریکا مورد تحسین واقع شد. که البته با I Contain Multitudes دنبال شد که این ترانه هم ارجاعاتی دارد به آنا فرانک، ایندیانا جونز، رولینگ استونز و ویلیام بلیک، شاعر بریتانیایی قرن ۱۸ و ۱۹.

باب دیلن تنها ترانه‌سرایی است که جایزه نوبل ادبی دریافت کرده است. 

کد خبر 508563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha