شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از نقاشی‌های «باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرایی که اخیرا جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرده، در یکی از گالری‌های شهر لندن به نمایش درآمد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: گالری «هالسیون» در مرکز لندن نمایشگاهی به نام «راه کوبیده» را برای نمایش آثار نقاشی «باب دیلن» راه‌اندازی کرده است.

نام «باب دیلن» جدا از شهرت همیشگی او به عنوان ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی، اخیرا به خاطر تعلق گرفتن جایزه نوبل ادبیات به او، بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها و مردم جهان قرار گرفته است.

«دیلن» هنرمند و ترانه‌سرایی است که معرفی او به عنوان برنده مهم‌ترین جایزه ادبی جهان، موجب حواشی بسیاری شده است.
در این میان، این گالری انگلیسی بهترین زمان را برای جذب مخاطبان و حتی خود «دیلن» به نمایشگاه خود انتخاب کرده است. با توجه به این «دیلن» بالاخره هفته گذشته اعلام کرد جایزه نوبل ادبیات را دریافت می‌کند، مدیران این گالری امیدوارند او در تور پس از مراسم نوبل به لندن بیاید و از این نمایشگاه دیدن کند.
این نمایشگاه هنری از (امروز شنبه) ۵ نوامبر تا ۱۱ دسامبر برپاست و مجموعه گسترده‌ای از طراحی‌ها، نقاشی‌های آبرنگ، آکرلیک و کارهای فلزی «دیلن» را در معرض دید عموم قرار داده است.
«پل گرین» رییس گالری «هالسیون» می‌گوید: مسلما او هرجا تصمیم بگیرد می‌رود. نمی‌دانیم او به گالری ما می‌آید یا نه، ‌ اما امیدواریم این کار را بکند. او را عمیقا در تمام جنبه‌های این نمایشگاه می‌توان دید.

نمایشگاه نقاشی لندن در واقع حاصل سفرهای پی‌درپی «دیلن» به مناطق مختلف ایالات متحده آمریکا طی تور «بی‌پایان» است که دو دهه طول کشید. در این آثار هنری بیشتر روی مناظر جاده‌های آمریکا و قدرت صنعتی این کشور تاکید شده است.
«باب دیلن» از کودکی نقاشی و طراحی را دنبال کرده، اما طی سال‌های اخیر تنها یک‌بار کارهایش را در معرض دید عموم قرار داده است. به گفته‌ کارشناسان هنری، نقاشی‌های «دیلن» دربردارنده‌ همان تصورات خلاق و خارق‌العاده‌ای هستند که در فعالیت‌های موسیقی او مشاهده می‌شود.
«باب دیلن» از نگاه بسیاری تاثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکاست. برخی از ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده‌ که از جمله آن‌ها می‌توان به «از فراز برج دیدبانی» که توسط «جیمی هندریکس» اجرا شد، اشاره کرد.

وی در پدیدارشدن سبکی در موسیقی به نام «راک بومی» در اواسط دهه ۶۰ بسیار تاثیرگذار بود و به «شکسپیر» هم‌نسلان خود شهرت یافت. «دیلن» در پنج دهه‌ اخیر در موسیقی آمریکا یک پدیده محسوب می‌شده است.
آکادمی نوبل روز ۲۲ مهرماه نام «باب دیلن» را به عنوان برنده نوبل ادبیات ۲۰۱۶ اعلام و «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» را علت برگزیدن او عنوان کرد.

انتخاب یک ترانه‌سرا و خواننده به عنوان برنده نوبل ادبیات، واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را به همراه داشت. اخیرا «وول سوینکا» شاعر و نمایشنامه‌نویس نیجریه‌ای برنده نوبل ادبیات با ادبیاتی طعنه‌آمیز درباره اعطای جایزه مهم عرصه ادبیات به «دیلن» گفت: من هم چون چندتا ترانه برای نمایشنامه‌هایم نوشته‌ام، ‌ دوست دارم نامزد جایزه «گرمی» بشوم.

کد خبر 351679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha